خانه / اخبار / طراحی آشپزخانه برای آینده

طراحی آشپزخانه برای آینده

ما روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنیم، این موضوع اهمیت طراحی آشپزخانه را نشان می‌دهد، در این پست میخواهیم ببینیم طراحی آشپزخانه در آینده چگونه است؛

این‌ها ترندهای آشپزخانه می‌باشند که در آینده، همه جا خواهید دید. کابینت‌های سفید، کانترهایی از جنس کوارتز سفید، گرانیت یا مرمر، کاشی سفید پشت شیر آب و شاید شیر آب برنجی با لکه‌های سیاه بر روی آن
شروع کار برند دانمارکی آشپزخانه به نام ریفُرم با سه طرح جدید کابینت آشپزخانه بوده است، هر کدام آنها با سیستم آیکیا از لحاظ نصب آسان مطابقت داشتند و این موضوع تبدیل به ترکیب جذابی از کیفیت بالا و دسترسی آسان برای آن‌ها شده بود.

طراحی آشپزخانه برای آینده

به گفته سخنگوی ریفُرم آنه گرونسکو، “ما می‌خواهیم نگاهی که مردم به آشپزخانه دارند همانند نگاه ما به طراحان لامپ، صندلی یا میز آشپزخانه باشد. ما پول زیادی صرف آن‌ها می‌کنیم ولی نتیجه فقط آشپزخانه‌های سفید است، چرا؟ آشپزخانه‌ها بخش مهمی از خانه ما را تشکیل داده و در طول زندگی ساعات زیادی را صرف حضور در آن می‌کنیم، بنابراین باید به طراحی آشپزخانه اولویت بدهیم”.

یک نمونه آوانگارد و برجسته، مَچ (Match) می‌باشد که توسط مولِن وَن سِوِرِن طراحی شده است؛ کابینت‌هایی که از جنس پلی پروپیلن بوده و در ۶ رنگ متنوع و ست هم از سبز زمردی روشن گرفته تا رنگی شبیه رنگ هلوی نرسیده ارائه شده است.

طراحی آشپزخانه برای آینده

مجموعه فریم (Frame) که توسط استودیو دیزاین نُت طراحی شده کابینتی شبیه اتاق سیگار قدیمی با روکشی باشکوهی از چوب بلوط اروپایی می‌باشد.(ورژن آبی روشن و سفید آن نیز تولید شده است). برای باز کردن درب کابینت آن را به داخل فشار داده و در به سمت بیرون باز می‌شود، همچنین می‌توانید برای آن دسته بگذارید.

طرح پلیت (plate) که توسط استودیوی دیوید تولستراپ ارائه شده بیشتر طراحی مدرنی است که در کارش از فلز استفاده کرده. این مجموعه با پنل‌های آلومینیومی یا استیل ضدزنگ که به صورت براق، مات و بافت دار پرداخت شده، می‌تواند به عنوان مکملی برای وسایل استیل باشد. اگر فلز می‌خواهید می‌توانید کل آشپزخانه را فلزی کنید؟

طراحی آشپزخانه برای آینده
چه از این طرح‌ها خوشتان بیاید چه نیاید به نظر می‌رسد همه‌ی آن ها ایده‌های متقاعدکننده از آشپزخانه‌های آینده می‌باشند. آن‌ها می‌توانند رنگارنگ و تنظیم پذیر، باشکوه و آرامش‌بخش یا حتی با پوشش فلزی همانند آشپزخانه‌های صنعتی باشند.
جالب توجه است که آشپزخانه‌های رِفرم بر پایه طرح‌های آیکیا می‌باشد ولی در واقع محصولات آیکیا نمی‌باشند. از آنجایکه ایکیا قبلا مانع فعالیت آیکیا هک شد، فعالیت رِفرم با مجوز رسمی شرکت می‌باشد. رفرم چند سال قبل با ایکیا در رابطه با رویکرد هک صحبت کرد  و لطف خرده فروشان بسیاری را دریافت کرد تا راهش را رو به جلو ادامه دهد. از طرفی رِفرم برنامه ساخت کابینت‌های خود در آینده را دارد، به این معنی که شما هم این انتخاب را دارید که طراحی آن را بر پایه طرح‌های آیکیا جور کنید و هم نه.
رفرم در مورد قیمت توضیح نداده ولی این اطمینان را داده که طرح‌هایش با هدف در دسترس بودن برای بیشتر صاحبخانه‌ها ارائه می‌شود. این سبک کابینت‌ها را  امتحان کنید چون رنگارنگ ترین قسمت زندگی هر فرد نباید دستگاه مخلوط کن او باشد!

طراحی آشپزخانه برای آینده

منبع: These are the kitchen trends you’re about to see all over the place

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

جعبه ابزار آشپزخانه

Andy Murray, طراح ۲۴ ساله اهل Edinburgh, در جایزه John Logie baird عنوان نوآور جوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *