خانه / اخبار / شرکت IKEA به حوزه ساخت روشنایی مدرن وارد شد.

شرکت IKEA به حوزه ساخت روشنایی مدرن وارد شد.

به عنوان بخشی از اهداف محیط زیستی Ikea این شرکت در نظر دارد که تا سال ۲۰۱۵ تمام محصولاتی را که از لامپ‌های کم مصرف و هالوژن استفاده می کنند را از فروشگاه‌های خود جمع آوری کند و آنها را با محصولاتی که از لامپ‌های LED استفاده می کنند جایگزین نماید. در راستای این هدف، Ikea یک شرکت اسکاتلندی به نام Design LED Products که در زمینه تکنولوژی لامپ‌های LED فعالیت دارد را خریداری نموده‌ است.


تخصص شرکت Design LED Products فراتر از ساخت لامپ‌های LED خواهد بود. یکی‌ از محصولات ویژه این شرکت کاشی‌های بسیار نازکی است که از شبکه لامپ‌های LED تهیه شده و در بستری از رزین قرار داده شده‌اند. ضخامت این کاشی‌ها به یک میلیمتر هم نمی رسد. این کاشی‌ها می توانند دور هر چیزی پیچیده شوند و با استفاده انرژی بسیار کم نور تولید کنند.

اگر به وبسایت این شرکت سری بزنید و نمونه کارهای آنها را ببینید خواهید دید که Ikea چطور می تواند از این تکنولوژی در زمینه طراحی روشنایی بهره ببرد. موقعیت‌ها برای خلاقیت و نوآوری در این زمینه بی‌ پایان و کم نظیر است. IKEA حتی برنامه دارد که از این تکنولوژی نه تنها در زمینه طراحی روشنایی بلکه در زمینه طراحی مبلمان اداری، آشپزخانه، کتابخانه‌ها حتی صندلی‌ها استفاده نماید. موفقیت یا شکست Ikea در زمینه استفاده از این تکنولوژی می تواند تأثیر بسزایی در زمینه صنعت مبلمان داشته باشد و تحولی‌ را در این زمینه ایجاد نماید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی بازی : مجموعه مبتکرانه ایکیا خلاقیت هر دو گروه پیر و جوان را تحریک می کند

طراحی بازی : مجموعه مبتکرانه ایکیا خلاقیت هر دو گروه پیر و جوان را تحریک می کند

ایکیا مجموعه ای ارائه داده است که کودکان و حتی بزرگسالان را سرگرم می سازد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *