خانه / اخبار / سال نو مبارک

سال نو مبارک

“سال نو مبارک”
صــبا به تهنیـت پیـر می فـروش آمد                    که موسم طرب و عیش و ناز و نوش آمد    
هوا مسیح نفس گشت و باد نافه گشای              درخت سـبز شد و مـرغ در خروش آمـد   

(حافظ)

ابرها کنار می روند و آسمان روشن گشته و برگ ها سبز می شوند و در این حین دل ها و ذهن ها نیز مهیای نوشدن، می گردند.
ما نیز این تازه گی و سرزندگی و احیای دوباره طبیعت را به شما همراهان عزیز تبریک می گوییم و امیدواریم که در این سال جدید، بتوانیم به پیشواز بهار ِتغییر رفته و چشم ها را شسته و جور دیگر ببینیم.
آی دی ریپورتر نیز در این روزها همانند سال های گذشته سالگرد چهارمین سال تأسیس خود را جشن گرفته و تلاش می کند تا همپای خوانندگان خود به پیش رفته و گستره افزون تری از فعالیت های مطلوب در حوزه دیزاین کشور را فراهم آورد.
ضمن تبریک سال جدید به همه شما همراهان عزیز، امیدواریم تک تک شما در سال جدید فعالیت و ارتباط بیشتری باما داشته و نقطه نظرات خود را به ما منتقل کرده، تا بتوانیم هر سال نتیجه بهتری نسبت به سال قبل گرفته و فعالیت های مفیدتری را ارائه دهیم. در اولین فرصت گزارشی کامل از فعالیت های انجام شده در سال ۹۳ و همچنین برنامه های پیش رو برای اطلاع شما عزیزان ارائه خواهد شد.

با آرزوی سالی خوش
گزارشگر طراحی صنعتی
اول، فرودین، ۱۳۹۴

پیام تبریک سال نو از طرف اعضای گزارشگر طراحی صنعتی:

امید اسماعیلی:
پایان زمستون، خرید شب عید، پسته و تخمه ژاپنی، لباس نو، تخم مرغ رنگی، رقص حاجی فیروزها سرچهارراه، سبزی پلو با ماهی، یا مقلب القلوب، عیدی، کاست ویدئو تنین، ترافیک جاده شمال، پیک نیک سیزده بدر، دوباره اولین روز کار و . . . همه و همه در طلوع بهار، سال نو مبارک..

حمید رضا نکویی:
رعد همی زند دهل،زنده شده است جزو و کل
در دل شاخ و مغز گل،بوی بهار می کشد
آن که ضمیر دانه را علت میوه می کند
راز دل درخت را بر سر دار می کشد
لطف بهار بشکند رنج خمار باغ را
گرچه جفای دی کنون سوی خمار می کشد

زندگی اول الفبای بهار است، بهاری که برگریزانی دیگر را پشت سرگذاشته و نوید شروعی دوباره می دهد. ریه ها را پر از اکسیژن می کنم و تقویم سالی را ورق می زنم که عمرش به پایان رسید. به یاد آنها که از کنارمان رفتند، آنها که کنارمان قدم برداشتند و آنها که سبب شدند تا چیزی بیاموزیم. جامعه حرفه ایمان را مرور می کنم و روندی قابل تأمل می بینم. روندی که بسیاری هوشیارانه و برخی بی دلیل آن را کنار گذاردند و بسیاری گاه امیدوار و گاه نومیدانه برایش تلاشی فراوان کردند. در این روند قطعات پازل بسیاریست که نیافته ایم، قطعاتی که هرکدام با سهم های کوچک و بزرگ، رسالتی عظیم در راستای رشد و تعالی ایرانمان دارد و من صمیمانه خواهان آنم، در این فرصتی که دوباره از زمین وام گرفته ایم هرکداممان با هر توانایی و خواسته و انرژی برای سربلندی این خانواده بکوشیم و سعی کنیم این قطعات از هم جدا افتاده را در کنار هم قرار داده و مسئولیت خود در قبال جامعه مان را از یاد نبریم.
به امید روزهای سبز… سال نو مبارک

سپیده شاهی:

یک بهار دیگر از راه رسید و زمین با تمام مشقت‌ها و پیچ و خم ها، یک بار دیگر مسیر مقدس خود را به دور سرمنشأ نور و هستی‌ به پایان رساند؛ و نه تنها گله و شکایتی نکرد بلکه فقط با خودش شادی و شور و زیبایی و سر سبزی به ارمغان آورد. امیدوارم که ما هم بتوانیم در این سال جدید این چنین کوشا، هدفمند، مصّر، بی‌ توقع و بخشنده باشیم. ما که همیشه انگشت انتقاد را به راحتی‌ به سمت دیگران می گیریم، امسال از خود شروع کنیم، بیشتر یاد بگیریم، بی‌ دریغ آموخته‌هایمان را ببخشیم، و با هم در این مسیر سخت و طولانی به سمت بهار طراحی صنعتی‌ حرکت کنیم.
سال نو شما مبارک

سونای آردی:
در گذری دیگر از طیف های خاکستری به رنگ های نوی بهاری بیایبد به یاد آوریم که نقشی که در این چرخ گردون برای خود انتخاب کرده ایم بر پایه حل مسئله است. مسائلی از هر جنس که می تواند در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی جامعه و جهانمان باشد. حل مسائل در راستای بهبود وضع موجود و یا آفرینش شرایط جدید برای کس و کسانی است که هوای مشترک با آنها تنفس می کنیم. فراموش نکنیم که این مسائل تنها در محصولات اطرافمان خلاصه نمی شوند و دیزاین آنها بدون در نظر گرفتن بستر و فرایندهای همراهشان الزاما به حل مسئالشان ختم نخواهد شد.
پس بعد از این پوست انداختن ها، بار دیگر از مهارتهایمان برای تازه شدن هوایمان بهره بگیریم.

صالح برادران امینی:
سال های انتظار برای بهبود وضع ایران به سرعت در شرایط سخت برای هموطنانمان می گذرند. ما عادت می کنیم ولی بسیاری دیگر چیزی برای عادت کردن ندارند، در این شرایط بیش از هر زمان دیگری ارزش دیزاین باید خودنمایی کند، دیزاین توسط اکثریتی که خود درگیر این وضع هستند، دیزاین برای بهبود، برای رشد، برای پویایی.
قیمت نفت نفس های دولت ما را خسته تر کرده است، نهضت مسئولیت پذیری بخش عظیم و جوان ملت ایران برای ساخت کسب و کارهای شخصی و دور شدن از افتصاد دولتی شروع شده است و ما دیزاینرها دیر یا زود یا به کمک خود و جامعه ی خود خواهیم شتافت یا در پستوهای شرم از دیده های مردمِ منتظر محو خواهیم شد.
روزهای گرم در انتظار ماست. روزهایی که به واسطه ی همیاری و همدلی ما گرم خواهند شد، روزهایی که به واسطه ی فکر ما نوید بخش امید و روشنایی خواهند بود. بیایید به عنوان دیزاینر با هم عهد کنیم، سال آینده و سالهای آینده را با تعهد و سخت کوشی به سمت خیر و نیکی و شادکامی اجتماع ببریم و تغییرات ظاهری صرفاً برای ظاهر و تغییرات تجملی برای گروه خاص از جامعه را از لیست دغدغه هایمان حذف کنیم. جامعه، امروز و هر روز، نیازمند دیزاینرهایی متعهد است.
بیایید با هم این جامعه را بهتر بسازیم.
سال نو شما مبارک

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش اختصاصی از برنامه “دورهم برای طراحی پایدار تهران ۲۰۱۳”

برنامه “دورهم برای طراحی پایدار تهران ۲۰۱۳” در آخرین روز آبان ماه و نخستین روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *