خانه / اخبار / دومین کارگاه آنلاین ۳ روزه زمین ما

دومین کارگاه آنلاین ۳ روزه زمین ما

هرساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک، در تمام دنیا برگزار می شود و به تمامی مردم دنیا یادآوری می کند که نباید سیاره محل زندگی خود “زمین” را فراموش کنند. امسال نیز میلیون ها نفر در سراسر دنیا چهل و دومین سالگرد روز جهانی زمین پاک را جشن خواهند گرفت.
ایده نام گذاری یک روز خاص به نماد ” روز زمین پاک ” به جهت احترام به سیاره زمین و موجودات زنده ساکن آن در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی مطرح و در نهایت در سال ۱۹۷۰، اولین روز آن جشن گرفته شد.

مک کانل یکی از پیشنهاد دهندگان نام گذاری این روز، گفته است که اعتدال بهاری، همه‌ بشریت را به شناخت زمین و احترام به توازن زیبای آن فرا می‌خواند؛ توازن میان حضور جانوران بر زمین، ماهی ها در دریا، پرندگان در هوا، و نوع بشر در همه جا. نکته‌ی مهم این است که انسان باید پیوسته با هوشیاری مراقب باشد که این توازن ظریف به هم نریزد.

واقعاً نقش ما به عنوان یک طراح چیست؟

آیا اطلاعات کافی در این زمینه داریم!؟

آیا خلاقیت‌ها و محصولات نوآورانه ما مزیدی بر علت بوده و به تسریع این معضلات کمک کرده است؟

آیا هنوز فرصتی هست که به تصحیح این تخریب پرداخت؟ آیا ما به عنوان طراح می توانیم نقش مثبتی را در جهت معکوس ایفا نماییم؟

با توجه به اهمیت این موضوع گزارشگر طراحی صنعتی اولین دوره کارگاه آنلاین “زمین ما” را از ۱ تا ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ برگزار نمود. با توجه به استقبال از این کارگاه و همچنین چشم انداز و اهداف سایت برآن شدیم تا دومین دوره این کارگاه را با همکاری گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر و تمامی شما عزیزان برگزار نماییم. لذا بدینوسیله از تمامی علاقه مندان، دعوت می نماییم ما را در برگزاری هرچه بهتر این کارگاه یاری نمایید. این کارگاه همانند سال گذشته به صورت آنلاین از تاریخ ۳۱ فروردین الی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ برگزار خواهد شد.

کلیه علاقه مندان به ثبت نام در این کارگاه می توانند تا تاریخ ۲۸/۱/۹۱ از طریق این لینک اقدام به ثبت نام در این کارگاه نمایند.
مهلت ثبت نام به پایان رسید.

همچنین علاقه مندان به ارسال مقاله می توانند تا تاریخ ۲۶/۱/۹۱ مقالات و پروژه های خود را به آدرس ایمیل info.idreporter@gmail.com ارسال نمایند.

مقالات ارسالی باید شامل موارد زیر باشد:

۱- فایل Word 2007 یا ۲۰۱۰
۲- در صورتی که مقاله از پایان نامه استخراج شده است مجوز استاد راهنمای پایان نامه
۳- عکس های مقاله به فرمت jpg

مراسم اختتامیه این کارگاه در تاریخ ۲ اردیبهشت، همزمان با بیست و هشتمین نشست تخصصی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر برگزار خواهد شد. در این مراسم فیلم Human Footprint پخش خواهد شد.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

آسیب شناسی سیستم مخازن جمع‌آوری ضایعات جامد در منطقۀ پنج شهر تهران

پدیده ضایعات به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری مورد توجه بوده است. در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *