خانه / اخبار / باغ وحش‌های بی‌ قفس

باغ وحش‌های بی‌ قفس

باغ وحش‌ها برای کسانی‌ ساخته شده اند که عاشق حیوانات هستند، و این در حالی‌ است که بسیاری از کسانی‌ که حیوانات را دوست دارند باغ وحش‌ها را دوست ندارند. اگرچه ممکن است که خیلی‌ جالب باشد که یک ببر وحشی یا یک ‌خرس قطبی را از نزدیک دید، ولی‌ بیشک عملی‌ غیر انسانی‌ است که آنها را هزاران فرسخ از محل زندگی‌ خود دور کرده تا در قفس به نمایش عموم بگذاریم.


خوب حالا چه کاری برای این باغ وحش‌ها می توان کرد؟ دانمارک‌، که خود را یکی‌ از کشور‌های مدعی حقوق انسانی‌ در تمام مسائل اعلام می‌کند یک ایده آینده گرا برای باغ وحش‌ها ارائه شده کرده که Zootopia نامیده می شود. این ایده که در یکی‌ از آژانس‌های طراحی واقع در کپنهاگ طراحی شده است، برای توسعه باغ وحش Givskud در Jutland پارکی‌ را به تصویر می‌کشد که حیوانات آزادانه در فضا می گردند و تماشاچیان تا حد امکان نا مشهود هستند.


طراحان این پارک می‌گویند که این رویای ماست که ببینیم حیوان‌ها کاملا آزاد هستند و به راحتی‌ با یکدیگر و با تماشاچیان ارتباط بر قرار می کنند.


در این طراحی این پارک از سه بخش آفریقا، آمریکا و آسیا تشکیل شده است که هر یک شامل دشت و جنگل و رودخانه‌های خاص خود می باشند. همچنین یک حیات مرکزی در نظر گرفته شده که محل خرید بلیت و توالت‌های عمومی‌ است و این بخش تا حد ممکن از بقیه زوایا دیده نمی شود. بخش‌های زندگی‌ حیوانات نیز از مواد طبیعی مانند انباشته‌های از الوار‌های چوبی استفاده شده است.


یکی‌ از اهداف اساسی‌ این طرح در این است که حضور تماشاچیان مخل زندگی حیوانات نباشد. بدین منظور، ماشین‌های کابلی و قایق‌های در نظر گرفته شده اند که از بیرون آینه هستند و محیط اطراف را منعکس می کنند و افرادی که داخل آنها نشسته اند را از دید مخفی‌ می کنند.

اولین بخش این پروژه قرار است که تا پایان سال ۲۰۱۹ آماده باشد. این راه حل ممکن است که برای منتقدان باغ وحش‌ها کافی‌ نباشد اما حداقل محیط مناسبی را برای حیواناتی که فرسخ‌ها از خانه خود دور هستند فراهم می آورد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *