خانه / اخبار / ایده خلاق بازیافت آنی شمع

ایده خلاق بازیافت آنی شمع


به ندرت شرایطی پیدا می شود که شما در خانه و در مقابل چشمتان ببینید که چیزی بازیافت می شود. به همین دلیل است که این طرح شمع ساده بسیار جالب به نظر می‌رسد. همانطور که شمع می سوزد، پارافین ذوب شده آن در یک مخزنی در زیر این شمع جمع شده و یک شمع جدید می‌سازد.


Benjamin Shine طراح این محصول می‌گوید که دیدن یکی‌ از آن جا شمعی‌های که شمع ذوب شده از همه طرف آن سر ریز و دوباره خشک شده است وی را به فکر طراحی این محصول انداخت.


این پروسه بی‌نهایت نیست. هر بار که این شمع مجدداً ساخته میشود مقدار پارافین آن کمتر از دفعه گذشته بوده و در نهایت به پایان می‌رسد. به گفته طرح اینکه چند بار می شود از یک شمع، شمع‌های دیگری ساخت بستگی به نوع شمع دارد اما می‌توان گفت به طور معمول می‌توان ۵ بار از یک شمع استفاده مجدد نمود.


اگرچه این روزها، شمع آنقدر‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برق منبع اصلی‌ روشنایی است، اما همه ما در گوشه و کنار خانه چند شمع داریم که یا برای موقع اضطرار کنار گذشته ایم. شاید بازیافت یک شمع تاثیر چندانی در نجات محیط زیست نداشته باشد اما هر قدم در جهت بازیافت منابع و استفاده مجدد از آنها ارزشمند می‌باشد.


این طرح اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، و خریداران و مشتاقان بسیاری از سراسر دنیا با این طراح تماس گرفته تا آن را خریداری و به تولید برسانند. این طرح در حال حاضر در حد یک پروتوتایپ است و همه را شگفت زده کرده که چطور تا به حال کسی‌ به فکر ساخت چنین محصولی نیفتاده بود!

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *