خانه / دانلود / اهمیت و مبانی کلیدی انتخاب رنگ در محصولات

اهمیت و مبانی کلیدی انتخاب رنگ در محصولات

امروزه، رنگ به عنوان یکی از مشخصات بارز محصولات در نظر گرفته می شود. کاربرد رنگ در مبحث طراحی محصولات چنان ارزشی پیدا کرده است که حتی تصور وسیله ای بدون رنگ ممکن نیست. با عنایت به اینکه دانشجویان رشته طراحی صنعتی، اصول استفاده از رنگ را فرا می گیرند، اما بخش های صنعتی و تولیدی تا حدودی نسبت به این مساله بی تفاوت بوده و یا اینکه در بکار گیری صحیح آن مقاومت به خرج می دهند. به گونه ای که ( در بسیاری موارد) تنها صرف از رنگ های مورد استفاده در جوامع غیر ایرانی بسنده می کنند.

حال آنکه مقوله رنگ می بایست بر پایه اصول حاکم بر هر کشور (دین، فرهنگ، اقلیم، سواد بصری و …) مورد توجه قرار گیرد. از این رو مقاله حاضر سعی دارد تا با تکیه بر شناسایی پارامترهای مختلف، آنچه که در انتخاب مناسب رنگ در محصولات صنعتی مورد توجه قرار می گیرد را تشریح نماید.

نویسنده: دکتر سید هاشم مسدد

ویژه نامه مهندسی معماری و شهرسازی، جلد ۱۹، شماره ۶، سال ۱۳۸۷

 

درباره ی محمد علی عابدی

محمد کارشناس ارشد طراحی صنعتی و چند سالی در حوزه لایتینگ مشغول طراحی است. او به مقالات مرتبط با تکنولوژی و هوش مصنوعی علاقه داشته و مایکروسافت را موفق ترین شرکت در حوزه تکنولوژی می داند. او هر سه شنبه، مقاله ای مرتبط با حوزه های دیزاین، کسب و کار، کارآفرینی و ... برای دانلود معرفی می کند.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *