خانه / اخبار / ۸ ایده جالب برای وسایل قابل حمل

۸ ایده جالب برای وسایل قابل حمل

در عصر خانه بدوشی شهری، چرا تمام وسایل زندگی‌ نباید در جیب شما جا شوند؟
تکنولوژی به شما کمک می‌کند وسایلی‌ را که احتیاج دارید همواره به همراه خود داشته باشد. کامپیوتر، تلفن، ipod, کلید، کیف پول و حتی کتاب‌های الکترونیکی‌. هم اکنون این ابزار‌ها در کیف و حتی جیب‌های شما نیز ممکن است جا شوند.
سیم ها، کابل‌های الکترونیکی‌ و میز‌های کار دیگر از مد افتاده اند و ما می­دانیم که دیگر احتیاجی نیست که حتما میزی با یک مقدار زیادی سیم پشت آن برای کامپیوتر شما وجود داشته باشد؛ بلکه شما می­توانید کامپیوترتان را در جیب‌هایتان حمل کنید چه برای چک کردن ایمیل‌هایتان و چه برای خواندن یک مقاله یا کتاب ۱۰۰۰ صفحه ای.
اما چرا فقط ابزارآلات الکترونیکی باید قابل حمل­و­نقل باشند؟ چرا نمی‌توان تمام وسایل روزمره­مان را اینگونه ساخت؟ وسایلی‌ که نیاز به یک ایستگاه کار ویژه دارند. مثلاً چرا قهوه ساز ما قابل حمل نباشد و درکیف و یا گوشه کابینت جا نشود؟
اینجا ۸ ایده هوشمند برای ابزار قابل حمل ارائه شده که اجسام حجیم و جاگیر را مورد هدف قرار می­دهند، و یا وسایل مفهومی‌ مثل منبع نور و یا مکانیزم‌های جستجو را مورد کاوش قرار می­دهند.

Touchtable:وقتی‌ که من لغت DJ را می‌شنوم بلافاصله به یاد تجهیزات این کار می­افتم. به نظر می‌رسد که دی جی بودن صفحه گردان ها، گوشی ها، کامپیوتر ها، مخلوط کننده‌های بسیاری نیاز دارد تا بتواند یک صدای مناسب را ایجاد کند. این وسیله توسط Thomas Mascall طراحی‌ شده و بسیار کوچک، ظریف و قابل حمل است که با استفاده از تکنولوژی لمس کار می­کند.

قهوه ساز همراه:

بعضی‌ از ما آنقدر قهوه دوست داریم که دلمان می‌خواهد همیشه یک لیوان آن دم دستمان باشد. این وسیله به طور زیبای طراحی‌ شده که همه اجزائ آن داخل هم جمع شده و داخل یک سیلندر کلی‌ قرار می‌گیرد. این وسیله می­تواند به راحتی‌ در گوشه هر کیفی قرار داده شده و در هر مناسبتی استفاده شود.

اتوی قابل حمل:

آزار دهنده‌ترین بخش اتو کردن به زمانی‌ برمی­گردد که شما باید اتوی سنگین را از جایش در آورده، سیم‌هایش را از هم باز کرده و میز اتو را باز کنید، که باعث می­شود این فعالیت سخت تر به نظر برسد. این اتوی قابل حمل که توسط Apostol Tnokovski طراحی‌ شده این معایب را بر طرف می‌کند. قطعات این اتو به طور کشویی در داخل هم فرو می­روند و کل اتو تبدیل به یک جعبه کوچک فلزی می­شود، این اتو در صورت ضرورت می­تواند با باتری کار کند.

پروژکتر قابل حمل طراحان:

این پروژکتر با توجه به نیاز‌های طراحان ساخته شده، بسیار سبک است و بر روی هر سطح صاف و تختی که قرار بگیرد می­تواند کار کند و تصویر را به سمت پایین و بر روی سطح میز و یا دیوار بتاباند. دستگاه‌های اصلی‌ آن در قسمت جلو و قسمت برقی و بلنگو‌های آن در بخش پشتی‌ قرار گرفته اند، که باعث شده فقط کابل کوتاهی برای این محصول نیاز باشد. این محصول توسط Hamit Kununi Kuralkan طراحی‌ شده است.

لامپ جیبی‌:

نور یکی‌ از چیز‌هایی است که ما اغلب اوقات به آن نیاز داریم اما وسایل زیادی وجود ندارند که از طریق آن بتوانید نور را با خود حمل کنید. این روز‌ها معمولا یک موبایل نور کافی‌ را در شرایط اضطراری فراهم می‌کند. اما این لامپ جیبی‌ مخصوص شرایطی طراحی‌ شده که شما به نور بیشتری احتیاج دارید. این لامپ به راحتی‌ در کیف پول شما جا می‌گیرد و هر وقت که به آن نیاز داشته باشد به راحتی‌ با تا کردنش آن را فعال و روشن می‌کنید. این لامپ جیبی‌ طراحی‌ Harc Lee می‌باشد.

جستجوگر قابل حمل:

تصور کنید که وسیله ای وجود داشت که می‌توانست خود را با هر شرایط و مکانی که شما در آن قرار دارید مطابقت دهد، و در مورد آن محل تمام اطلاعات تاریخی‌، خبری، و غیره را در اختیار شما بگذارد. در حقیقت تکنولوژی چنین دستگاه‌هایی در حل حاضر موجود می‌باشد اما “شیشه تماشا” طراحی شده توسط Mac Funamizu’s این تکنولوژی را به اوج خود می‌رساند. این وسیله راه حلی‌ را به وجود میاورد که کاربر به راحتی‌ با محیط اطرافش به طور دیجیتالی به رد و بدل اطلاعات می‌پردازد.

پروژکتور همراه:

یکی‌ از دردسر‌های ارائه کار و پروژه‌ تنظیم کردن کامپیوتر و اتصال سیم های لازم است و معمولا همیشه چیزی درست از آب در نمی‌آید. اما این پروژکتور همراه، که توسط Hojoon LIM طراحی‌ شده وسیله­ای بسیار راحت و سریع برای به نمایش در آوردن پروژه‌های کاری است. حتی می­توان از آن در هر زمان و مکانی برای نمایش فیلم هم استفاده کرد.

تخت برانکار تاشو و قابل حمل:

این تخت برانکار تاشو می­تواند مزایای بسیار مهمی‌ برای موقعیت‌های اورژانس داشته باشد. این وسیله که توسط Mr.Tom Design طراحی‌ شده است نه تنها باعث می­شود که تخت‌ها سریع تر و راحت تر به محل‌هایی که به سختی قابل دسترسی هستند برسند، بلکه به خاطر اینکه در یک کوله پشتی‌ جمع می­شود، هرکسی می­تواند یکی‌ از آن را داشته باشد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت به کوشش انجمن علمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *