خانه / گزارش اختصاصی / گزارش یازدهمین نشست تخصصی چهار باغ – ROLODEX

گزارش یازدهمین نشست تخصصی چهار باغ – ROLODEX

این نشست در روز چهارشنبه ۶ مهرماه سال ۱۳۹۰ در تالار اجتماعات سئول واقع در شمال بزرگراه کردستان برگزار گردید.

این نشست، که در آن حدوداً ۵۰ نفر حضور داشتند، به بررسی محصول رولدکس (Rolodex) از نمادهای طراحی دهه ۵۰ اختصاص داشت. این نشست در ساعت ۱۷ با صحبت های آقای آیدین مهدی زاده آغاز گردید و در نهایت در ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه به پایان رسید.
در این نشست موضوعات مختلفی درباره
– طراحی دهه ۵۰
– رولدکس بعنوان نماد این دوره (دهه ۵۰)
– زیبایی شناسی محصول
– و ویژگی های تعاملی (interactive) رولدکس
– رونمایی از کتاب‌ “آموزش گام به گام نرم افزار راینو”
و موضوعات دیگری به بحث و گفتگو گذاشته شد.

این نشست دارای ۳ سخنران اصلی بود، خانم شادی عظیمی(سردبیر نشریه چهارباغ)، آقای علی مولایی(از همکاران چهارباغ) و خانم آزاده بیات(مشاور علمی چهارباغ)‌ که هرکدام در بخشی از این برنامه به بیان توضیحاتی درباره محصول و موضوع بحث (رولدکس و طراحی دهه ۵۰) پرداختند. در کنار این افراد آقای آیدین مهدی زاده تهرانی (مدیر مسئول و صاحب امتیاز چهارباغ) نیز همواره حضور داشتند و در قسمت هایی به بیان صحبت می پرداختند.

در بخش پایانی جلسه نیز از کتاب “آموزش گام به گام با مثال های کاربردی راینو – سطح یک” ترجمه شده توسط آقای حسن شریفیان رونمایی شد و اعلام گردید با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با ناشر “جهاد دانشگاهی” ، افراد می توانند این کتاب را با ۲۰٪ تخفیف از چهار باغ خریداری کنند.

از نکات جالب این نشست نیز حضور فعال حاضرین در جلسه بود که در بخش های مختلف بحث به اظهار نظر و ایجاد چالش با سخنرانان می پرداختند.

در حاشیه:
در این جلسه حضور آقای میرفندرسکی (از اساتید طراحی صنعتی) باعث قوت این نشست گردیده بود و بحث ها و چالش هایی آموزنده ای میان ایشان، حضار و سخنرانان شکل گرفت که حتی در بخشی از جریان عملکرد ایشان با تشویق حاضرین همراه گردید. (در بخشی که آقای میرفندرسکی به روی سن آمدند و عملکرد محصول را بصورت واقعی، به چالش کشیدند. ایشان معتقد بودند عملکرد این وسیله آنقدر هم که از آن تعریف می شود راحت نیست بگونه ای که نوشتن روی کاغذهای این محصول در هنگام انجام کار دیگری مانند تلفن صحبت کردن، با کمی دشواری همراه است).


در پایان نشست با پیشنهاد آقای مهدی زاده مقرر شد با توجه به موضوعات مطروحه در این جلسه، نشست آینده چهار باغ به بررسی فعالیت و آثار دیتر رامس طراح مشهور شرکت براون پرداخته شود.
این نشست طبق برنامه انتظار می رفت که در ساعت ۱۹ به پایان برسد ولی باتوجه به جو و صحبت های پویای درگرفته بین حاضرین در ساعت ۱۹:۴۵ پس از رونمایی کتاب آموزشی راینو به کار خود پایان داد.

طبق نشست های گذشته، در این نشست نیز محلی برای فروش و ارائه محصولات چهار باغ در کنار سالن نشست دایر بود و حضار می توانستند از این غرفه نیز استفاده نمایند.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش اختصاصی نمایشگاه عکاسی دانشجویان دانشگاه یادگار

عکاس و تهیه کننده گزارش: امیر علی بنی اسد نمایشگاهی از عکس های دانشجویان طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *