خانه / گزارش اختصاصی / گزارش کارگاه یک روزه مقاله نویسی چهارباغ

گزارش کارگاه یک روزه مقاله نویسی چهارباغ

روز پنج شنبه مورخ ۲۴/۶/۱۳۹۰ کارگاه یک روزه مقاله نویسی فصلنامه تخصصی چهارباغ با حضور ۱۰ نفر در محل دفتر این نشریه واقع در خیابان سهروردی جنوبی تشکیل شد.

کارگاه در ساعت ۹.۱۰ دقیقه توسط جناب آقای مهندس مهدیزاده آغاز گردید. در این دوره پکیجی شامل کتاب روش تهیه پژوهشنامه نوشته دکتر علی اکبر صیف به همراه کاربرگ های کارگاه و همچنین یک عدد سی دی شامل تعدادی کتاب در زمینه روش تحقیق و چند مقاله به شرکت کنندگان اهدا شد.

در این دوره سرکار خانم آزاده بیات نیز جناب آقای مهدیزاده را در برگزاری کارگاه همراهی می کردند. دوره به صورت ارائه بحث های تئوری و سپس انجام تمرین های عملی برگزار و در نهایت در ساعت ۱۶.۳۰ بعد از ظهر به کار خود خاتمه داد. پس از اتمام دوره و در همان محل دفتر نشریه چهار باغ با هماهنگی فراگیران مقرر گردید یک پروژه عملی با توجه به مطالب مطرح شده در دوره، توسط فراگیران انجام پذیرد و در نهایت در تاریخ پنجشنبه ۷ مهر یک جلسه رفع اشکال و بازدید از پروژه ها برگزار گردد.

مهدیزاده مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصلنامه چهارباغ و مدرس این دوره درباره اهداف تشکیل کارگاه ها در چهارباغ گفت:
“بحث و هدف ما از این دوره ها برگزاری دوره های صرف آموزشی نیست. بلکه این کارگاه ها به دنبال حل مشکلی که به طور مثال در حوزه مقاله نویسی پیش میاد برگزار میشه. مثلا مقالاتی که برای ما ارسال میشه بسیار بد نوشته شده اند که گاهی ما مجبور هستیم مجدداً اونها رو بازنویسی کنیم. بنابراین به این فکر افتادیم که با برگزاری این کارگاه به هر دو طرف کمک بزرگی خواهد شد،‌هم به ما برای تولید محتوا و هم به دوستانی که در کارگاه شرکت می کنند. در نهایت میشه گفت انتظار ما از برگزاری این کارگاه این بوده که یک فعالیت برنده برنده انجام بدهیم. یعنی بتونیم بعد از چند دوره برگزاری این کارگاه ها با جامعه ای طرف باشیم که با مقدمات نوشتن آشنا هستند و اگر در آینده کنفرانسی برگزار شد حداقل ۱۵ تا ۲۰ مقاله علمی و اصولی به دبیرخانه اون بفرستند. دست آخر هم ضعف بزرگ مسائلی مثل روش تحقیق،‌ کارهای فکری، نوشته ها و به طور کلی آموزش در طراحی صنعتی موضوعی بود که ما رو ترغیب می کنه تا این دوره ها رو برگزار کنیم.”


در حاشیه برگزاری دوره
– این دوره در دو نیم روز صبح و بعد از ظهر برگزار گردید.
– طول دوره به صورت مشارکتی و با پرسش و پاسخ های شرکت کنندگان همراه بود.
– پذیرایی مناسبی در طول برگزاری دوره صورت گرفت که مورد استقبال شرکت کنندگان بود.
– شرکت کنندگان از رشته های مختلف چون معماری، صنایع دستی، MBA و . . . در این دوره حضور داشتند.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش اختصاصی نمایشگاه عکاسی دانشجویان دانشگاه یادگار

عکاس و تهیه کننده گزارش: امیر علی بنی اسد نمایشگاهی از عکس های دانشجویان طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *