خانه / گزارش اختصاصی / گزارش همایش معرفی مسابقات خوروهای پاک دانشگاه شریف و خودروی “سیمرغ” دارنده مقام اول بخش طراحی صنعتی سال ۹۰

گزارش همایش معرفی مسابقات خوروهای پاک دانشگاه شریف و خودروی “سیمرغ” دارنده مقام اول بخش طراحی صنعتی سال ۹۰

ارسال شده توسط: محمد امین عباس زاده
خودروی سیمرغ به حمایت دانشگاه امام خمینی قزوین و با حضور حدود بیست دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مکانیک، برق، طراحی صنعتی و ریاضی در مدت دو سال طراحی و ساخته شد. این خودرو در آخرین دوره مسابقات که در مهر ماه ۹۰ برگزار شد در بخش فنی موفق به کسب مقام چهارم و در بخش طراحی صنعتی مقام اول را کسب نمود.

این همایش در روز سه شنبه بیست و نهم فروردین ماه به همت انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر در تالار جانبزرگی این دانشگاه برگزار گردید.

برنامه با حضور آقایان محمد امین عباس زاده دانشجوی کارشناسی طراحی صنعتی دانشگاه هنر و سام انطیقه چیان دانشجوی کارشناسی طراحی صنعتی دانشگاه تهران از اعضای بخش طراحی صنعتی و امیر رضا طبیب خویی سرپرست تیم و دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی خودروی دانشگاه خواجه نصیر به نمایندگی از گروه فنی و برق آغاز شد.


ابتدا آقای طبیب خویی توضیحاتی در مورد تاریخچه کلی مسابقات از ابتدا تا کنون، نحوه شکل گیری تیم و نکات و ویژگی های فنی خودرو ارائه نمودند. از مواردی که ایشان در سخنان خود به آن تاکید نمودند همکاری و توجه اعضای تیم سیمرغ به کار گروهی بود که یکی از رموز موفقیت تیم را این مسئله عنوان نمودند.
وی در ادامه از ویژگی های فنی خودروی ساخته شده، به گیرباکس واسط منحصر بفرد خودرو که توسط تیم فنی طراحی و ساخته شد، کنترل الکترونیک مرکزی خودرو که با نمایشگر لمسی کنترل می شود و مصرف سوخت بسیار پایین خودرو در حالت هیبرید، اشاره نمود.

بعد از اتمام توضیحات ایشان، آقای سام انطیقه چیان به توضیح مفهوم کلی Facelift ، پروسه ی طراحی کانسپت “سیمرغ” و ساخت مدل سه بعدی کامپیوتری پرداختند. در این سخنان وی به علل ضعف شاخه طراحی خودرو در کشور، سبک های طراحی و دلایل تغییرات در قسمت های مختلف خودرو پرداخت.


در ادامه آقای محمد امین عباس زاده توضیحاتی در مورد روش ساخت قطعات طراحی شده و نحوه تغییرات قسمت های مختلف خودرو همچون سپر ها، در ها، آینه های جانبی و چراغ ها پرداختند. ایشان در صحبت های خود به علل انتخاب روش های مورد بحث، ویژگی های آنها و نکاتی کلیدی در مورد روش های ساخت خودرو به همراه تصاویر ویدئویی آنها ارائه نمودند که بسیار مفید واقع شد.

در پایان نیز نکاتی برای شرکت در این مسابقات برای حضار ارائه گردید که بسیار استقبال شد .
در همایش مذکور سعی ارائه دهندگان بر ارائه علل موفقیت ، انتقال تجربیات ساخت و بیان خصوصیات خودروی سیمرغ بود .

نام اعضای بخش طراحی صنعتی در پروسه ساخت خودروی هیبریدی سیمرغ
محمد امین عباس زاده Mohammad Amin Abbaszadeh
سام انطیقه چیان Sam Antiqechian

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا که مدتی قبل توسط ایلان ماسک (Elon …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *