خانه / گزارش اختصاصی / گزارش تصویری از نمایشگاه آثار اساتید طراحی صنعتی دانشگاه هنر

گزارش تصویری از نمایشگاه آثار اساتید طراحی صنعتی دانشگاه هنر

نگارخانه هنر، واقع در چهار راه ولیعصر- کوچه بالاور ، در این چند روزه شاهد برگزاری نمایشگاهی از آثار اساتید طراحی صنعتی دانشگاه هنر می باشد. در این نمایشگاه آثار ۲ بعدی و ۳ بعدی اساتید قدیمی و جدید این دانشگاه به نمایش در آمده است.

در ذیل تعدادی از تصاویر آثار موجود در نمایشگاه ارائه می گردد.

استاد عباس افتخاری


استاد محمد رزاقی


استاد کامران والیان

با توجه به درخواست استاد والیان آثار ارائه شده ایشان حذف گردید. متن ارسالی ایشان به شرح زیر می باشد:
سلام، انگیزه ای که از شرکت در نمایشگاه داشتم، به نمایش گذاردن تلاش و فعالیتی بود که خصوصا در زمینۀ طراحی محصولات مطرح و به تولید رسیده وجود داشت. چراکه بر این باورم که با بضاعتی که جامعۀ طراحی صنعتی ما با آن روبروست و دشواری و عدم استقبالی که معمولا فضای صنعت ما از این حرفه دارد، معرفی دستاوردهای به نتیجه رسیدۀ حاصل تعامل حرفۀ ما و دنیای صنعت ،برای دانشجویان امری ضروری است. به این دلیل، خواستار به نمایش در آمدن همۀ محصولات خود بوده و اصراری به موارد اندک ارائه شده نداشتم و این خواسته نیز به هنگام در اختیارگذاردن مجموعه کارها، مورد تأکید قرار گرفته بود و درست آن بود، که در مورد گزینش و حذف این محصولات قبل از ارائه در نمایشگاه، به اینجانب اطلاع رسانی میشد. با وجود ارائۀ تعداد قابل توجهی از محصولات، متاسفانه شاهد نمایش تنها ۳ محصول از آن مجموعه بودم و حتی برای مثال، محصولی که دو سال پیاپی تقدیر فرهنگستان هنر را دریافت نموده بود نیز در آن بین وجود نداشت! لذا چون جو کلی نمایشگاه بطور عمده در بر گیرندۀ رندرهای معماری داخلی – که تخصص اصلی ما نیست – بوده، نگاه و بازخورد منفی بازدید کنندگان را طبیعی و صحیح دیده و قضاوت آنها را در چنین شرایطی به جا یافتم. ضمن تشکر از پیگیری جنابعالی، اعلام مینمایم که مایل به حذف تصویر کارهائی که از این جانب به نمایش در آمده بود هستم. در ضمن، درخواست مینمایم که یا اسم اینجانب نیز از لیست شرکت کنندگان حذف گردد و یا اگر انصراف بنده از انعکاس کارهای به نمایش در آمده نمایشگاه اعلام میگردد، علت این انصراف – که در این متن اعلام گردید – بازگو گردد. با تشکر؛ کامران والیان

استاد محمدرضا کتابی


استاد بهروز محمدزاده


استاد حمید فتح اللهی

استاد اعظم اسکندری

استاد مهدی اصل فلاح

استاد مهیار صامت حقیقی

نقد
انتظار می رفت در این نمایشگاه که اعتبار اساتید طراحی صنعتی دانشگاه هنر می باشد، اساتید بیشتر و تعداد کارهای فراوان تری شرکت کنند و اساتید محترم این فضا را مکانی برای ابراز هویت خود به افراد دیگر، بویژه دانشجویان خود بدانند. امید است که در فقدان حرکت های پویا در فضای طراحی صنعتی ایران، چنین جرقه هایی با استقبال بیشتر و گرم تری از جانب اساتید و پیشکسوتان این جریان که قطعا فعالیت های گسترده تری از آنچه در این نمایشگاه ارائه شده است در کارنامه فعالیت خود دارند، مواجه شود.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات

دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات در ایران در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۵ در محل سالن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *