خانه / گزارش اختصاصی / گزارش برنامه ” دور هم برای طراحی خدمات میلان ۲۰۱۲″

گزارش برنامه ” دور هم برای طراحی خدمات میلان ۲۰۱۲″

تهیه شده توسط : سحر آبگرمیان گزارشگر ویژه طراحی صنعتی

روز جمعه ساعت ۵ بعد از ظهر “جم میلان” در دانشگاه پلی تکنیک میلان آغاز شد. در ابتدا استاد “پیرآندره” قوانین “جم” را قرائت کردند و پس از توضیحات مختصر موضوع را با شرکت کنندگان درمیان گذاشتند.

“گنج پنهان”

همچنین برچسب هایی نیز از قبل تهیه شده بود که شرکت کنندگان برای معرفی هر چه بیشتر خود پیش از تشکیل گروه ها ، می توانستند انتخاب و بر روی لباسشان نصب کنند. این برچسب ها عبارت بودند از : ذهن خلاق ، راوی داستان یا قصه گو ، افراد عملگرا که در کار فنی تواناترند.


از شرکت کنندگان خواسته شد که ایده ها و گنج های پنهان از نظر خودشان را بر روی کاغذ های کوچکی که در اختیارشان قرار داده شده بود، بنویسند. پس از آن از آنها خواسته شد که در یک حلقه به حرکت درآمده و برگه های حاوی ایده هایشان را با یکدیگر عوض کنند و به ایده های یکدیگر از یک تا پنج نمره دهند.
با پخش موزیک شرکت کنندگان برگه ها را با یکدیگر عوض کرده و رای می دادند.


پس از آن برگه ها جمع آوری شدند و با شمارش امتیازها به هر ایده ، ایده هایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند، نوشته شده و توسط برگزارکنندگان گروه بندی و بر روی تخته نوشته شدند.
در مرحله بعد، از شرکت کنندگان خواسته شد تا با قید قرعه تشکیل گروه دهند. به این ترتیب که هر فرد با کشیدن یک برگه که بر روی آن چاپ وجود داشت، گروه خود را می یافت. کارت هایی با تصاویر شکلات و دونات و …
پس از تشکیل گروه ها، از هر گروه خواسته شد که یک یا دو ایده که بر روی تخته نوشته شده بود ( ایده های منتخب با اکثریت آرا ) را برای شروع کار انتخاب کنند.
به این ترتتیب گروه ها با گرایشات و موضوعات مختلف شروع به کار کردند.


در انتهای روز اول، یک پرزنتیشن اولیه باید توسط هر گروه آماده و معرفی می شد.


در روز دوم پس از ثبت نام در سایت جم و ارسال موضوع هر گروه، گروه ها به تکمیل ایده پردازی ها و ارائه یک پرزنتیشن کامل تر پرداختند.

در هنگام معرفی کار گروهی، سایر اعضای گروه ها به دور گروه ارائه دهنده حلقه زده و به مطالب آنها گوش می کردند و در انتها پس از ارزیابی اساتید و دستیاران آنها، شرکت کنندگان هم می توانستند سوالات خود را از هر گروه بپرسند.

نکته مهمی که توسط برگزارکنندگان این دوره در میلان کاملا رعایت می شد، توجه به شاد بودن محیط کلاس با پوشیدن لباس های عجیب و سر کردن کلاه ها و کلاه گیس های متنوع، امکان بازی با پینگ پونگ و تیراندازی بود. به این ترتیب برگزارکنندگان جو دوره را کاملا پویا و شاد و سرزنده نگاه می داشتند.


در شب دوم یک مهمانی توسط شرکت کنندگان ترتیب داده شد که کلیه افراد باید با ابتدایی ترین وسایل و امکانات موجود برای خود لباس و ظاهری عجیب و خنده آور درست می کردند و سبب شادتر شدن محیط می شدند.
بدیهی است که شرکت کنندگان می توانستند با طراحی لباس و وسایل عجیب و غریب ابتکار خود را نیز به نمایش بگذارند

در روز سوم کارها کامل تر وبرای ارسال نهایی آماده شدند.
پس از ارسال کارها به سایت جم، هر گروه برای بار آخر یک پرزنتیشن ارائه کردند. به این ترتیب جم میلان به طور رسمی به کار خود پایان داد.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *