خانه / گزارش اختصاصی / گزارش بازدید از موزه طراحی دانمارک

گزارش بازدید از موزه طراحی دانمارک

ارسال شده توسط: رائیکا خورشیدیان
موزه طراحی دانمارک که نام سابق آن موزه طراحی و هنر دانمارک بوده است؛ بزرگترین گنجینه طراحی دانمارکی و بین اللملی موجود در این کشور است. به علاوه این موزه، مکانی برای نمایش آثار طراحی صنعتی و هنرهای کاربردی حوزه اسکاندیناوی است. مجموعه های موجود در موزه و کتابخانه آن، مرکز مناسبی را برای مطالعه طراحی و تاریخ دانمارک فراهم آورده است.


موزه طراحی دانمارک در سال ۱۸۹۰ در پایتخت دانمارک، کپنهاگ احداث شد. از سال ۱۹۲۶ این موزه، به یکی از نمونه های خوب ساختمان های سبک روکوکو کپنهاگ که سابقا یک بیمارستان بوده است، انتقال داده شد. از ابتدای تاسیس، موزه طراحی دانمارک، هدف خود را انتشار مفهوم کیفیت از طریق طراحی قرار داد و با نمایش نمونه های برجسته که قابلیت سرمشق شدن داشتند، امیدوار بود تا بتواند استانداردهای محصولاتی که توسط صنایع دانمارک تولید می گردد را ارتقا دهد. از این رو، مجموعه های موجود در موزه منبع مناسبی را برای الهام گرفتن در اختیار دست اندرکاران صنایع مختلف قرار می دهد.علاوه بر این، دست اندرکاران این موزه، همیشه تمایل داشته اند، که درطی بازدید از موزه، فهم و نگاه انتقادی کاربران معاصر ارتقا یابد.


مجموعه ها:

مجموعه های موجود در موزه طراحی دانمارک شامل سیر تاریخی از زمان قرون وسطی تا زمان حال است؛ که با ابزار طراحی که البته بیشتر مربوط به اروپای غربی است با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کند. بخشی از موزه هم به طراحی حوزه شرق آسیا یعنی، چین و ژاپن اختصاص داده شده است.

این موزه شامل پنج بخش مجزا است:

۱- طراحی صنعتی و هنرهای دستی قرن بیستم (اتوپیا و واقعیت) :
در این بخش بازدیدکنندگان نظاره گر محصولات و طرح های مربوط به قرن بیستم هستند؛ که بشر رویا رسیدن به اتوپیا را در سر می پرواند و این باور در طراحی آن دوره به خوبی منعکس شده است.

تصاویری از سالن طراحی قرن بیستم

صندلی و طرح های Finn Juhl

Nimbus motor bike

آثار مربوط به Functionalism

چراغ های طراحی شده توسط Verner Panton

۲- هنر و صنایع دستی ۱۸۸۰ – ۱۹۱۰

پوستر های مربوط ” the World Exhibition 1900″

۳- مبلمان و صنایع دستی قرن ۱۶ تا ۱۸(بررسی ظروف و چینی آلات )

مجموعه تحقیقاتی چینی آلات

۴- مبلمان و صنایع دستی قرن ۱۸ تا ۱۹

رنسانس در اروپا

سبک روکوکوی فرانسوی

اتاق انگلیسی

۵- طراحی و هنر شرقی(چین و ژاپن)

محصولات متاخر ژاپن

نمایشگاه چین

و در نهایت استودیو طراحی وجود دارد که می توان آثار مطرح طراحی صنعتی معاصر را از نزدیک دید و لمس نمود.

the Design Studio

 

منبع:
۱- تجربه شخصی نگارنده
۲- http://designmuseum.dk/en/information/underpunkt-b

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش اختصاصی نمایشگاه عکاسی دانشجویان دانشگاه یادگار

عکاس و تهیه کننده گزارش: امیر علی بنی اسد نمایشگاهی از عکس های دانشجویان طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *