خانه / گزارش اختصاصی / گزارش اختصاصی نشست آشنایی با فرآیند طراحی اتومبیل

گزارش اختصاصی نشست آشنایی با فرآیند طراحی اتومبیل

نشست ” آشنایی با فرآیند طراحی اتومبیل” در ساعت ۹.۱۵ صبح روز دوم خرداد ۱۳۹۲ در سالن همایش های مجموعه فرهنگی سئول، با حضور علاقه مندان به این حوزه برگزار گردید. در این جلسه ابتدا نماینده پایگاه گزارشگر طراحی صنعتی توضیحات مختصری درباره چگونگی آشنایی با آقای آرمین و همینطور شکل گیری برنامه ایراد کردند و سپس از آقای آرمین دعوت شد که برای ارائه برنامه خود به روی سن بیایند.

در بخش اول این نشست، جناب آقای شاهین آرمین سخنران این جلسه، با ذکر مقدمه ای درباره سوابق خود، محور بحث در این بخش را به تصویر کشیدن فرآیند واقعی طراحی اتومبیل (پیچیدگی ها و چالش ها) با توجه به تجربیات خود در شرکت کرایسلر و هوندا ذکر کرد. وی صحبت های خود را با بیان روند طراحی آغاز کرد و به فاکتورهای متعدد در زمینه طراحی خودرو از دید کمپانی تولید کننده، طراح و مصرف کننده اشاره کرد.


وی در بخش دیگری از این صحبت های خود به اهمیت بسیار بالای مباحث ایمنی در دنیای خودروسازی امروز اشاره کرد و دلایل بسیاری از تغییرات فرمی در خودروهای امروز را تأمین کردن فاکتورهای تست های ایمنی عنوان کرد و بطور مثال به مبحث تست برخورد با عابر پیاده اشاره کرده و توضیحات مفصل تری در این زمینه ارائه کردند.

شاهین آرمین در صحبت های پایانی خود در بخش اول، توضیحاتی درباره چگونگی روند طراحی یک خودرو در کمپانی کرایسلر بیان کردند و تصاویری نیز از یک نمونه موردی برای حضار نمایش دادند.

پس از پایان صحبت های سخنران در بخش اول، جلسه پرسش و پاسخ در این زمینه آغاز گردید و حضار مواردی را درباره مطالب ارائه شده از آقای آرمین سئوال نمودند. مواردی چون تجربیات ایشان هنگامی که کمپانی کرایسلر تحت نظارت شرکت بنز (دایملر) بوده و یا هنگامی که تحت نظارت شرکت فیات بوده و همینطور چالش های طراحان در پروسه طراحی و تولید و غیره . پس از پایان این قسمت حضار برای پذیرایی مدت کوتاهی را خارج سالن سپری کردند.

در بخش دوم همایش که به بیان تاریخچه ی پیکان اختصاص داشت، آقای آرمین ضمن بیان مقدمه ای از نحوه جمع آوری این اطلاعات و علاقه شخصی خود به این موضوع، تاریخچه ی پیکان را از ابتدای طراحی این مدل به نام “Arrow Platform” در کمپانی برادران Roots آغاز کردند.

در بخش دیگری از این ارائه، تاریخچه پیکان در ایران ذکر شد و به مدل های مختلف آن که توسط شرکت ایران خودرو صورت می پذیرفت، اشاره گردید. این بخش با ذکر این مطلب که درست است که تولید خودرو پیکان متوقف شده است ولی هنوز “پیکان وانت” که نماینده این نماد برای ایرانی ها است همچنان ادامه دارد، به پایان رسید.

پس از پایان این بخش نیز به مدت حدود نیم ساعت پرسش و پاسخ حضار با سخنران بطول انجامید، و در نهایت ختم این جلسه در ساعت ۱۱:۵۰ اعلام گردید.

حواشی:
– در بخشی از برنامه آقای شاهین با اشاره به همکاری با استوارت میسی نویسنده کتاب H-point در شرکت کرایسلر، این کتاب را حاصل تجربه عملی و همچنین آکادمیک آقای میسی در این زمینه دانست و مطالعه آن را به علاقه مندان طراحی خودرو توصیه کرد.
– حصور مدیر مسئول فصلنامه طراح، نمایندگان مجله ماشین، استاتید و متخصصین حوزه طراحی خودرو، موجب رونق بیشتر این برنامه بود.
– حضور علاقه مندان از رشته های دیگر مانند هوافضا، مکانیک و معماری در این برنامه جالب توجه بود.
– در پایان این برنامه لوح یادبودی از طرف پایگاه گزارشگر طراحی صنعتی به آقای شاهین آرمین اهدا گردید.
– پس از پایان برنامه، علاقه مندان بصورت انفرادی با آقای آرمین صحبت کردند و سوالات خود را درباره تحصیل دراین گرایش در آمریکا و یا نحوه کاریابی در این زمینه و … با ایشان مطرح کردند.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *