خانه / گزارش اختصاصی / گزارش اختصاصی از حضور آقای رالف ویگمان مدیر مسابقه IF در ایران

گزارش اختصاصی از حضور آقای رالف ویگمان مدیر مسابقه IF در ایران

به همت استاد لاهیجی و با دعوت شورای ملی مبلمان، برای حضور در هشتمین کنفرانس بین المللی دکو، آقای رالف ویگمان مدیر مسابقه بین المللی IF یکی از معتبری ترین مسابقات دیزاین دنیا به ایران آمد و با حضور در کنفرانس دکو، دانشگاه هنر، دانشگاه تهران و مسابقه آیدیران، از نزدیک با دانشگاه های ایران و دانشجویان ایرانی ملاقات کرده و به ارائه اطلاعاتی درباره معرفی مسابقه IF پرداخت.
در ادامه خلاصه گزارشی از حضور آقای ویگمان در دانشگاه هنر و دانشگاه تهران که به همت گزارشگران طراحی صنعتی، خانم ها روشنک حقیقی و مرضیه کریم پور تهیه شده است، ارائه می گردد.

روز یکشنبه ۱۲ مهر گزارش بازدید از دانشگاه هنر: (گزارش از گزارشگر طراحی صنعتی روشنک حقیقی)

روز یکشنبه۱۲ مهر ۱۳۹۴، آقای رالف ویگمن مدیر مسابقات طراحیiF Design Award از دستاوردها و فعالیت های دانشگاه هنر به همراه آقای مهندس لاهیجی و با حضور آقای دکتر رزاقی رئیس دانشکده ی کاربردی و آقای مهندس فلاح مدیرگروه طراحی صنعتی این دانشگاه، بازدید نمودند.
در این بازدید، مدیر بازاریابی مجموعه ی صنعتی-بازرگانی باتیس پروژه ی دیزاین لب همکاری مشترک دانشجویان دانشگاه با این مجموعه را که در سال تحصیلی گذشته به اتمام رسیده بود، ارائه و پروسه انتخاب و ویژگی های طرح های برتر را شرح دادند.


در ادامه آقای ویگمان توضیحاتی درباره ی مسابقه طراحی IF Design Award نحوه برگزاری، شرکت و مراحل انتخاب طرح های برتر ارائه دادند و پاسخگو سوالات تعدادی از دانشجویان بودند. همچنین نمونه کارهای دانشجویان در معرض دید مدعوین و دانشجویان قرار گرفته شد.


روز دوشنبه ۱۳ مهر گزارش بازدید از دانشگاه تهران: (گزارش از گزارشگر طراحی صنعتی مرضیه کریم پور)

روز دوشنبه مورخ ۱۳/۷/۹۴ نمایشگاه دستاوردهای بین المللی آموزش طراحی صنعتی دانشگاه تهران، با حضور و سخنرانی رالف ویگمن، مدیر مسابقات طراحی IF Design برگزار شد.


در ابتدا پس از ورود آقای ویگمان، جناب آقای لاهیجی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «۱۸ سال پیش آقای ویگمان، بنده را به آلمان دعوت کردند و امروز ایشان به دعوت من اینجا حضور پیدا کردند. لطفا سوالات خود را آماده کنید تا پس از بازدید ایشان از پروژه های دانشجویان، سوالات مطرح شده و ایشان پاسخ دهند.»


سپس آقای ویگمان به همراه دکتر چوپانکاره، دکتر لاهیجی، دکتر مقدم و دکتر خلیلی مشغول بازدید از پروژه های دانشجویان شدند.
در انتها دانشجویان و برخی از اساتید سوالاتشان را پرسیده و پاسخ های خود را دریافت کردند.
پس از پایان سخنرانی، به رسم یادگار عکس دسته جمعی گرفته شد و سپس آقای ویگمان از جمع خداحافظی کرده و به همراه دکتر لاهیجی، محل برگزاری نمایشگاه را ترک کردند.


در حاشیه:

  • آقای ویگمان به محض دیدن آقای شمس آبادی، برنده جایزه ی Design 2015 iF ، با خوشحالی با ایشان احوالپرسی کرد و در ابتدای سخنرانیش مجددا از دیدار وی ابراز خرسندی کرد.
  • در حین بازدید از دستاوردهای دانشگاه تهران، عده ای از دانشجویان برای پرسش سوالهایشان به آقای ویگمان مراجعه می کردند و ایشان به همه پاسخ می دادند.
  • استقبال دانشجویان خوب بود و تقریبا از اکثر دانشکده های طراحی صنعتی، نمایندگانی در جمع حضور داشتند.
  • از نکات دیگر این مراسم این بود که پاسخ های آقای ویگمان به زبان انگلیسی مطرح شده و ترجمه نمی شد.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نمایشگاه آثار طراحی صنعتی پردیس البرز دانشگاه تهران

نمایشگاه آثار طراحی صنعتی پردیس البرز دانشگاه تهران زمان: بیست و یکم الی بیست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *