خانه / اخبار / گروه کربن دیزاین برگزیده مسابقه Spark Awards 2011

گروه کربن دیزاین برگزیده مسابقه Spark Awards 2011

گروه طراحی کربن دیزاینCarbon Design – بعنوان گروه برتر مسابقه Spark Awards 2011 که موفق شده ۴ جایزه از جوایز این مسابقه را به خود اختصاص دهد، برگزیده گردید. این انتخاب توسط هیئت ‍ژوری این مسابقه که متشکل از متخصصانی از بخش طراحی، رسانه و آموزش بودند، صورت گرفته است.

رئیس گروه طراحی Carbon Design در این رابطه بیان کرد:‌” انتخاب آثار ما در این مسابقه باعث خوشحالی گروه گردید بخصوص اینکه ۴ طرح لایق تقدیر گردیدند”.

آثار برگزیده گروه طراحی Carbon در مسابقه Spark 2011 :

ماوس لمسی مایکروسافت – Microsoft Touch Mouse

این طرح که یک همکاری میان این گروه طراحی (کربن) و شرکت مایکروسافت بوده است توانسته اوج تکنولوژی لمسی و طراحی را در یک محصول به نمایش بگذارد. این محصول دارای طرح بسیار ساده، طراحی بافت بسیار زیبایی بر روی سطح خارجی و در قسمت دکمه های آن است. این محصول در این مسابقه جایزه طلایی را به خود اختصاص داده است.

ماوس سریع مایکروسافت – Microsoft Express Mouse

این طرح نیز از نمود فعالیت های مشترک شرکت طراحی کربن و شرکت مایکروسافت است که توانسته جایزه برنز این رقابت را بخود اختصاص دهد. از ویژگی های بارز این طرح، قیمت مناسب آن است و همچنین طراحی شاد و انرژی بخش است. تکنولوژی این محصول بصورت اتصال با سیم به کامپیوتر است و مطمئن ترین راه را انتخاب کرده است و در بیانیه خود به این مطلب اشاره دارد که باتری آن تمام نمی شود، هیچوقت دچار قطعی نمی شود و قیمت بسیار مناسبی در مقابل ماوس های بدون سیم دارد.

دستگیره هوشمند لمسی درب پاسیو – Milgard SmartTouch Patio Door Handle‌

این طرح نیز موفق به کسب جایزه برنزی شده است. از ویژگی های این طرح اینست که بسادگی با لمس دستگیره درب باز یا بسته می شود. در این طرح فشار و حرکت طبیعی دست در هنگام باز و یا بسته کردن دست باعث بسته (قفل) یا باز شدن درب می شود در واقع کشش دستگیره باعث باز شدن و فشار اندکی باعث بسته شدن می گردد.

لوله های ارتباطی پس از جراحی – PleuraFlow Active Tube Clearance System

این طرح که یک ابداع بسیار کاربردی و مهم در تجهیزات پزشکی است باعث می شود تا لوله هایی که به سینه و اندام جراحی شده ی بیمار متصل می گردد براحتی تمیز شده و از گرفتگی و خون مردگی در آنها جلوگیری می گردد. در این طرح در صورت گرفتگی این مجاری با فشار دادن دکمه های روی لوله های به سادگی گرفتگی برطرف خواهد شد. این محصول نیز توانست جایزه برنزی این مسابقه را بخود اختصاص دهد.

علاوه بر جوایز فوق طرح Touch Mouse در این رقابت توانست جایزه بهترین محصول را نیز بخود اختصاص دهد. سابقه همکاری شرکت مایکروسافت و گروه طراحی کربن به سال ۱۹۹۸ بر می گردد و آن ها در طول این سال ها بیش از ۶۰ پروژه با همکاری یکدیگر انجام داده اند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *