خانه / اخبار / کیف قابل حمل برای ویزیت‌های خانگی

کیف قابل حمل برای ویزیت‌های خانگی

این پروژه که یکی‌ از طرح‌های فینالیست جایزه INDEX می‌باشد کیف تخصصی پرستاران را ساده کرده و آن را به اصلی‌‌ترین و ضروری‌ترین المان‌های اش خلاصه نموده است. این کیف باعث می شود بیماران بدون نیاز به رفتن به بیمارستان و در طی‌ ویزیت‌های خانگی با هزینه کمتر و امنیت بیشتر درمان‌های لازم را دریافت نمایند.

سال ۱۸۱۱ است و شما بیمار هستید: پزشک وارد خانه شما می شود و یک کیف پزشکی‌ سیاه به همراه دارد.

سال ۱۹۱۱ است و شما بیمار هستید: پزشک وارد خانه شما می شود و یک کیف پزشکی‌ سیاه به همراه دارد.

سال ۲۰۱۱ است و شما بیمار هستید: پزشک وارد خانه شما می شود و یک کیف پزشکی‌ سیاه به همراه دارد.

اگرچه این کیف دستی‌ ممکن است در طی‌ این ۲۰۰ سال از نظر اندازه و محتویات داخل اش دچار تغییر و تحول شده باشد، اما اصلی‌‌ترین منظور آن که ارائه درمان در محل بیمار است تغییر نکرده است. امروزه پزشکان کیف‌های بسیار بزرگی‌ برای حمل دوربین ها، و جعبه ابزار‌های پلاستیکی برای حمل ابزار آلات پزشکی‌ شان با خود حمل می کنند، ابزاری که با توجه به پاکیزگی و امنیت محلی خارج از فضای استرلیزه بیمارستانی طراحی نشده اند. و این قضیه زمانی‌ وخیم تر می شود که بر اساس آمار World Health Organization Study, بیشتر از یک بیلیون نفر در سال بدون رفتن به بیمارستان از خدمات بهداشتی و پزشکی‌ استفاده می کنند و غالبا درمان در محل خانه این بیماران انجام می شود. بنابراین چه برای پرستاران، و چه پزشکان و سایر مراقبان بهداشتی این کیت کلینیکی باید کارهای بسیاری را انجام بدهد.

دانشجوی دکترای کالج سلطنتی هنر لندن David Swann, پروژه کیف پرستاری قرن ۲۱ را خلق کرده است که تمام این مسائل را مد نظر قرار می دهد و وسیله ای را به وجود می آورد که به راحتی‌ قابل حمل است و یک ایستگاه کاری استاندارد برای مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی‌ می سازد و در اثر استفاده از آن جمعیت بیماران حاضر در بیمارستان‌ها کاهش یافته، و بیماران را از خطر قرارگیری در معرض بیماری‌های موجود دیگر در بیمارستان ها به دور نگاه می دارد.

طراح می گوید که هدف اصلی‌ وی از طراحی این کیف جدید خلاصه کردن عناصر این کیف‌ها به عناصر اصلی‌ و حیاتی بوده است. از این طریق کیف‌های به وجود آمده سبک تر و موثر تر شده و مهمتر اینکه فضاهای کمتری برای جمع شدن جرم و آلودگی‌ها در آن بوجود می آید. طراح به دقت به بررسی‌ رفتار کاربران در حین استفاده از این کیف‌ها پرداخته است. بر اساس نتایج این مطالعات، Swann جداره بیرونی کیف را طوری طراحی کرده است که پزشکان و پرستاران بتوانند با کمترین حرکت دست کیف را نگاه داشته و به محتویات داخلی‌ آن دست یابند و با این کار امکان آلودگی را به حداقل رسانده است. تنها با نگاه کردن به دسته این کیف می‌توان این نکته را به وضوح مشاهده کرد: پیچیدگی‌ و انحناهای زیادی در آن به کار نرفته است و به راحتی‌ می‌توان همه نقاط آن را استرلیزه کرد.

خود کیف به خودی خود به گونه ای باز می شود که به صورت کاملاً تخت و افقی قرار گرفته و یک سطح کار ایجاد می نماید که نه تنها به پرستاران اجازه می دهد بر روی آن کار کنند، بلکه به بیمار نیز این آرامش خاطر را می دهد که محلی که به درمان آنها اختصاص داده شده است پاکیزه می‌باشد. در داخل کیف ۲ کشوی مادولار قرار می گیرند که به راحتی‌ و به صورت کشوئی کاملا از قاب اصلی‌ خارج می شوند، که به دهنده درمان اجازه می دهند که به آسانی‌ ابزار پزشکی‌ و بهداشتی خود را در آنها ذخیره نماید بدون اینکه مجبور باشد بین یک دسته ابزار در عمق یک کیف به دنبال وسیله مورد نظر خود بگردد. با توجه به داده‌های پرستاران و همچنین بیماران این طراح قادر شده است که در یک فضای کوچک محصولی پاکیزه و با خطوط مشخص را طراحی نماید که یادآور همان فضاهای استرلیزه شده بیمارستانی است و می تواند به هر دو گروه در زمینه کیفیت درمان اطمینان خاطر بخشد.

موادی که Swann برای این کیت انتخاب کرده است همانطور که نسبت به آلودگی مقاوم هستند بسیار مقرون به صرفه نیز می باشند. برای اینکه بتوان این کیف را کاملا کاربردی نمود، swann ایده قابل انعطاف بودن کیف را از همان ابتدا خط زد. وی می گوید که تحقیقات نشان داده که موادی که قابلیت انعطاف کمتری دارند باکتری‌های مضر را سخت تر و کمتر به خود جذب می کنند. بنابر این تیم طراحی به سوی موادی سخت، و پولی‌ پروپیلن های پزشکی‌ تمایل پیدا کرده که بتوان به راحتی‌ آنها را تمیز نمود. Swann همچنین پوسته این کیت را با یک لولای ویژه مجهز نمود که بخشی از خود قالب پلاستیکی است و احتیاجی به قطعات اضافی ندارد و اینکه فضاهای داخلی‌ برای جمع شدن جرم و آلودگی در این لولا وجود ندارد.

همچنان که مزایای اجتماعی این وسیله آشکار هستند، این محصول از نظر اقتصادی نیز مزایای بسیاری خواهد داشت. به عنوان مثال طراح تخمین می زند که مراکزی که از این کیت استفاده می کنند تا برای بیماران شان خدمات پزشکی‌ و مراقبت های خانگی فراهم کنند می توانند سلانه تا ۲۶۰۰ دلار به ازای هر پرستار پول ذخیره نمایند. از سوی دیگر با فراهم آوردن مراقبت های خانگی با کیفیت بار بزرگی‌ از گردن بیمارستان‌ها برای فراهم کردن مراقبت و خدمات برای بیماران برداشته میشود و میتوانند تخت‌ها و تجهیزات خود را برای کسانی‌ که به صورت اورژانس به مراقبت نیاز دارند خالی‌ بگذارند.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی ۱۰ طراح الهام بخش در طراحی روشنایی

در این پست به معرفی ده طراح و هنرمند می‌پردازیم که در زمینه طراحی روشنایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *