خانه / اخبار / کنترل وسایل خانگی از طریق مغز

کنترل وسایل خانگی از طریق مغز

در عصر حاضر، خانه‌های هوشمند از قالب رویا‌های علمی‌ تخیلی خارج شده و به عنوان استانداردی برای زندگی‌‌های امروز تعریف شده اند. اما این خانه هنوز به روابط متقابل قابل لمس تری بین کاربر و اشیا محتاج اند تا به نهایت کارائی خود برسند. گروهی از محققان که Thought Wired نامیده می شوند مشغول به تحقیق و طراحی سیستمی‌ هستند که که به کاربران اجازه بدهد که از طریق نیروی ذهن و تفکرشان تمام اجزای این خانه‌های هوشمند را کنترل نمایند.

این سیستم که NOUS (سیستم کاربردی که با سیستم عصبی انسان کار می‌کند) نامیده می شود، از یک سیستم کامپیوتری واسطه و میانی بین مغز و اشیا استفاده می‌کند و از این طریق همه چیز را کنترل می نماید. کاربران می توانند به راحتی‌ و با قوه تفکر خود تمام کارهای خانگی از قبیل خاموش و روشن کردن سیستم تهویه و چراغ‌ها گرفته تا بازو بسته کردن پرده‌ها را بدون استفاده از دستشان و فقط با قدرت ذهنشان انجام دهند. این کاربران تنها احتیاج دارند که گوشی‌های مخصوص را به سر بگذارند، سپس این گوشی‌ها به تفسیر و ترجمه امواج مغزی پرداخته و این فرمان‌ها را به یک کامپیوتر مرکزی منتقل می نماید.

این ایده به ویژه برای کسانی توسعه داده شده است که ناتوانائی های جسمی‌ بسیار زیادی دارند. این ایده هنوز در مرحله پروتوتایپ و توسعه و تحقیق است. تیم طراحی حدس می زند که این وسیله بعد از تولید نهایی قیمت بسیار مناسبی خواهد داشت و برای بسیاری از افراد قابل دسترس خواهد بود چیزی در حدود ۳۰۰ دلار.

ویدئو: youtube

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با گذری بر پروژه‌های منتخب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *