خانه / اخبار / کلاشینکف در موزه طراحی لندن

کلاشینکف در موزه طراحی لندن

موزه طراحی لندن –London Design Museum – اخیراً ۱۳ اثر (محصول) را به مجموعه آثار ماندگار خود اضافه کرده است. آثاری چون سیستم پخش سونی – Sony Walkman – ، سلاح کلاشینکف – AK-47 – و یک نمونه از علائم راهنمایی و رانندگی (کشور انگلستان) که سالهاست بصورت استاندارد در آمده و نسخه اصلی آن توسط Jock Kinner و Margaret Calvert در سال ۱۹۶۰ طراحی شده و تاکنون نیز تغییر نیافته است.

علائم راهنمایی و رانندگی جدید بریتانیا به سفارش دولت این کشور در سال ۱۹۵۸ طراحی و در چند پارک مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به بازخورد مثبت آن از جنبه تأثیرگذاری رنگ زمینه (آبی) و همینطور نوع انتخاب قلم و نحوه نمایش نوشته و . . . توانست بصورت یک استاندارد برای سال ها مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم پخش سونی (Walkman) مربوط به سال ۱۹۷۹ یکی از نمونه هایی است که به مجموعه موزه اضافه شده است. این محصول در طی ۱۰ سال ۵۰ میلیون نسخه فروش کرد و حتی کار بجایی رسید که در دیکشنری آکسفورد (Oxford English Dictionary) نیز این محصول برای توضیح هر نوع پخش کننده صوتی ذکر گردید.


سلاح کلاشینکف یکی از اولین سلاح هایی بود که به تولید انبوه رسید. این سلاح در میانه دهه ۱۹۴۰ توسط شوروی سابق مورد بازبینی و ارتقاء قرار گرفت و توانست تبدیل به یکی از بهترین سلاح ها از جنبه راحتی استفاده، هزینه کم تولید و ماندگاری گردد. این سلاح اکنون یکی از گسترده ترین تفنگ هایی است که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.


موزه طراحی (لندن) در راستای توسعه فیزیکی محل موزه که قرار است تا سال ۲۰۱۴ صورت پذیرد و فضای آن به حداقل سه برابر فضای موجود افزایش یابد، اخیراً اقدام به پذیرش ۱۴ محصول جدید به مجموعه موزه کرده است، که عناوین این آثار به شرح زیر می باشند:

– Arcade Machine
Space Invaders
Tomohiro Nishikado c.1978 Taito, Japan
– Rifle, Kalashnikov AK-47
Mikhail Kalashnikov
, Unknown Manufacturer, 1945-1946 China
– LookSoFlat prototype lamp
Stefan Geisbauer 2010, Ingo Maurer, Germany
– ۳D Mouse Novint Falcon
Novint Technologies, 2006.US
– Portable Radio
Regency TR-1
Industrial Development Engineering Associates,1954 Texas Instrument, US
– Type Writer
Valentine
Ettore Sottsass,1969. Olivetti, Italy
– The Face Magazine
۱۹۸۰-۲۰۰۴
– Ipogeo Lamp
Joe Wentworth
Artemide, 2009. Italy
– Childrens Chair
Tripp Trapp
Peter Opsvik,1972.Stokke, Norway
– Kindle Electronic Book Reader
Kindle 3, 2007. Amazon, US
– Sony Portable Cassette Player
TPS L2 Walkman, 1979. Nobutoshi Kihara
Sony, Japan
– Portable CD Player
D50 MK׀׀ Discman
Sony, 1984. Japan
– Mini Disc Recorder
MZ1 Sony, 1992.Japan

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *