خانه / اخبار / کفشهای دوستدار طبیعت

کفشهای دوستدار طبیعت

شرکت هلندی OAT یک مجموعه کفش‌های کتانی را طراحی‌ کرده که قابلیت بازگشت به طبیعت را دارند و در زبانه این کفش‌ها دانه‌های گیاهی تعبیه شده است.

کفش‌های این مجموعه که Virgin نامیده می­شوند، می­توانند به طور مستقیم و به راحتی‌ دور انداخته شده و یا در زمین دفن شوند. سپس این کفش‌ها کاملا تجزیه شده و یک بوته از گٔل‌ها و گیاهان به جای آن می‌روید.
این شرکت جوان، ۲ سال پیش توسط طراح هلندی Christiaan Maats تاسیس شده است. شرکت OAT دو سال وقت صرف تحقیق و جستجو برای یافتن بهترین مواد نمود و همواره تمرکز خود را بر روی طراحی‌ تمیز و پایدار قرار داد.

OAT: چالش ما این بود که کفش کتانی طراحی‌ کنیم که هم از نظر ظاهری جدید و جذاب باشد و هم از موادی ساخته شده باشد که قابل تجزیه و برگشت پذیر به طبیعت باشند. در حقیقت هیچ نوع جایگزینی برای این نوع مواد در بازار وجود نداشت، بنابرین ما خودمان مجبور شدیم که این مواد را از منابع خاص تهیه، فنّ آوری و تولید کنیم.
مجموعه کتانی‌های Virgin شامل کفش‌های برای خانم ها، آقایان و کفش‌هایی که قابل استفاده برای هردو گروه می‌باشد است. تمام مدل‌ها از یک تنالیته خنثی و طبیعی پیروی می‌کند و طراحی‌ فرم آن کلاسیک می‌باشد. رویه نرم کتانی باعث می­شود که این کفش‌ها قابل تنفس باشند و کفی‌ قابل انعطافش آن را برای هر سایز پایی مناسب می­سازد. این کفش‌ها در تعداد محدودی از فروشگاه‌های اروپا در بهار ۲۰۱۱ برای فروش عرضه خواهند شد.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO استودیوی دیزاین سوئدی با نام “form us with love“، با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *