خانه / اخبار / کانسپت جدید تویوتا: موبایل روی چهار چرخ!

کانسپت جدید تویوتا: موبایل روی چهار چرخ!

تویوتا بالاخره در نمایشگاه توکیو پرده از کانسپت اسرارآمیز خود برداشت و خودرو “فان-وی” را رونمایی کرد. خودرویی که تویوتا آن را تلفنی همراه، بر روی چهار چرخ می‌نامد و ظاهرش را می‌توان مانند عکس روی تلفن همراه به دلخواه و در لحظه‌ای عوض کرد.

این خودرو که نامش مخففی برای Vehicle Interactive Internet است به گفته تویوتا، خودرویی است که در آینده انسان، ماشین و جامعه را با یکدیگر پیوند می‌دهد. طراحان تویوتا هنگام ساخت این کانسپت در خیال پردازی خود را محدود نکردند. سراسر بدنه ماشین، یک نمایشگر است که می‌توان هر عکس یا پیامی را روی آن قرار داد.


تویوتا در داخل ماشین یک منشی مجازی به شکل هولوگرام و سه بعدی قرار داده که با راننده در ارتباط است. این خانم که لباسی شبیه مهمانداران هواپیما دارد و انگلیسی را کمی لهجه فرانسوی حرف می‌زند اطلاعاتی را که راننده می‌خواهد در اختیار او قرار خواهد داد.

قوای محرکه این ماشین الکتریکی خواهد بود و بدون نیاز کابل به طور بی سیم باتری‌هایش شارژ می‌شود. تویوتا هنوز از قدرت این ماشین و باتری‌های آن اطلاعاتی منتشر نکرده است.


طول ماشین ۴۰۲۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۴۵ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۴۱۵ میلی‌متر است. فان-وی با فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلی‌متر، جای بسیار زیادی برای سه سرنشین دارد. داخل ماشین را هم به همان اندازه بیرون آن می‌توان تغییر داد. نرم‌افزارهای به کار رفته در ماشین به طور خودکار به روز می‌شود و ماشین خود نسبت به اطرافش حساس است و با دیدن خطر از خود واکنش نشان می‌دهد.


اگرچه این ماشین تنها برای نمایش توانایی‌های تویوتا ساخته شده است و قرار نیست که به تولید انبوه برسد، اما تکنولوژی‌هایی که در این ماشین استفاده شده است، در سال‌های آینده رفته‌رفته در خودروهای تولیدی تویوتا و دیگر خودروسازان استفاده خواهد شد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *