خانه / رویداد / کارگاه ۳ روزه تفکر طراحی

کارگاه ۳ روزه تفکر طراحی

کارگاه تفکر طراحی از چهارشنبه ۲۱ الی جمعه ۲۳ اسفند ماه در دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، دانشکده طراحی صنعتی توسط خانم مانا طاهری و آقای دکتر اژدری برگزار می گردد. علاقه مندان به شرکت در این برنامه می توانند جهت ثبت نام به سایت این کارگاه مراجعه نمایند.

تفکر طراحی چیست؟
تفکر طراحی روشی خلاق در حل مشکلات و چالش ها ی پیش روی سازمان ها، کسب و کارها و جوامع با رویکردی انسان محور است. این روش نمایانگر جایگزین قدرتمندی برای شیوه های مرسوم و سنتی مدیریت در دهه ی اخیر بوده است. امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان های پیشرو در دنیا نظیر SAP , VW, IBM, P&G از این روش در خلق راه کار های نو و متفاوت و حتی تغییر فرهنگ کاردر سازمان خود بهره می گیرند.
شرکت مشهور طراحی آیدیو و موفقیت چشم گیر ش در خلق نوآوری در طراحی کالاها، خدمات، و تجارب باعث شهرت و محبوبیت تفکر طراحی و کاربرد آن در زمینه های متفاوت شد.
تیم بروان مدیرعامل این شرکت در باره ی این تفکر می گوید: تفکر طراحی رویکردی انسان محور به نوآوری دارد که در آن از ابزار طراحان بهره می گیریم تا نیاز انسان ها ، امکاناتی که فناوری در اختیارمان می گذارد، و ملزومات یک کسب و کار موفق را با هم ادغام کنیم.
همچنین در توصیف محبوبیت روزافزون تفکر طراحی در میان کسب و کارها در زمینه های گوناگون مجله ی مشهور فست کامپنی می نویسد:
تفکر طراحی یک پروتوکل اثبات شده برای حل مشکلات می باشد که هر کسب و کار و حرفه ای که از آن بهره گیرد به نتایج فوق العاده ای دست می یابد.

درباره ی کارگاه:
این کارگاه به گونه ای طراحی شده تا فرصتی را فراهم سازد تا علاقه مندان در یک کار تیمی سریع و متفاوت نه تنها با اصول و مبانی تفکر طراحی آشنا شوند، بلکه تمامی مراحل فرآیند آن را نیز در یک پروژه تجربه کنند.
رویکرد این کارگاه به شدت عملگرایانه است : به این مفهوم که مطالب کلیدی از طریق تمرین های جذاب و متفاوت با مشارکت تمامی شرکت کنندگان و هدایت مربی انتقال می یابد. خلاصه اینکه ما کمتر صحبت می کنیم و بیشتر انجام می دهیم!
ما در این کارگاه با هم ما در می یابیم که چگونه طراحی انسان محور می تواند در خلق راه حل ها ی نوآورانه برای چالش های پیچیده به ما کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت این کارگاه مراجعه نمایید.
این برنامه توسط گزارشگر طراحی صنعتی، برگزار نمی شود و این پایگاه در راستای اطلاع رسانی، فراخوان این کارگاه را منتشر کرده است.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تحول "نقد اخلاقی" در تاریخ طراحی صنعتی

تحول “نقد اخلاقی” در تاریخ طراحی صنعتی

اولین نمونه های نقد اخلاقی در تاریخ طراحی صنعتی به قرن نوزدهم برمی‌گردد. اکثر مورخین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *