خانه / رویداد / کارگاه تخصصی طراحی کاربرمحور

کارگاه تخصصی طراحی کاربرمحور

ارسال شده توسط: میثم خداشناس
گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز درصدد است تا کارگاه آموزشی و پژوهشی یک روزه ای را تحت عنوان “طراحی کاربرمحور(User Centered Design) برگزار نماید.

در چند سال اخیر، اصطلاح طراحی کاربر محور در زمینه هایی مانند طراحی صنعتی و طراحی تعاملی مکررا به کار می رود. با این وجود، عنوان ساده این رهیافت به طراحی باعث می شود که بسیاری از طراحان معنی واقعی آن را درک نکنند. در واقع، بیشتر طراحانی که با این رهیافت آشنایی ندارند تصور می کنند که طراحی کاربر محور، یعنی طراحی بر اساس نیازهای کاربر. در حالی که حرفه طراحی، از سالهای ابتدایی پیدایش خود برای نیازهای کاربران طراحی می کرده است. بنابراین این تصور اولیه در مورد طراحی کاربر محور تصوری کاملا اشتباه است. اما طراحی کاربر محور چیست؟ و چه ابزارهایی برای انجام آن وجود دارد؟ کارگاه مذکور برای پاسخگویی به این سوالات طراحی شده است.

این کارگاه تخصصی با حضور آقای بیژن آریانا، دکترای طراحی صنعتی از دانشگاه NTNU نروژ در روز دوشنبه ۲۹ آبانماه ۱۳۹۱ و در دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می گردد.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و حضور در این کارگاه به آدرس الکترونیکی www.tabriziau-conference.org/conference مراجعه نمایند.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

رونمایی از پرینتر سه بعدی تجاری سازی شده در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

آئین رونمایی از اولین دستگاه پرینتر سه بعدی ساخته و تجاری سازی شده در مرکز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *