خانه / تازه ها / کاربوم؛ ابزار نوآورانه و جامع استخدام و کاریابی

کاربوم؛ ابزار نوآورانه و جامع استخدام و کاریابی

گزارش آگهی*

پیدا کردن شغل مناسب جنبه‌های گوناگونی دارد که کارجو باید به تمامی آن‌ها فکر کند و برای تک تک این جنبه‌ها برنامه مشخصی داشته باشد. نوشتن یک رزومه مناسب، یافتن ارتباطات سازنده و مفید با کارفرمایان، شرکت‌ها و سازمان‌ها، امکان شناخت ویژگی‌های شخصیتی‌ و البته در اختیار داشتن فضایی برای معرفی توانمندی‌ها و ویژگی‌های کارآمد از جمله این جنبه‌‌ها است.

هر کسی در هر سطح شغلی‌ای که باشد باید متناسب با سطح خود، به تمام این جنبه‌ها رسیدگی کند تا بتواند قابلیت‌های خود را به کارفرما نشان بدهد و شغل ایده‌آلش را پیدا کند.

شاید تا همین چند سال پیش با بررسی آگهی‌های استخدامی روزنامه‌ها، مراجعه به شرکت‌های کاریابی یا ارتباطات شخصی و کاری، امکان یافتن شغل مناسب، چندان دور از ذهن نبود اما در سال‌های اخیر، در حوزه کسب و کار، دگرگونی‌های زیادی رخ داده است. یافتن شغل شاید دشوارتر شده باشد اما این دشواری همراه با کیفیت بیشتر، تناسب بهتر کارجو و موقعیت شغلی است. به این معنی که اگر امروزه برای پیدا کردن کار مناسب، باید ملزومات و مقدمات زیادی را رعایت کنید از سوی دیگر می‌توانید به گزینه‌های بیشتری دسترسی داشته باشید و بهترین گزینه را انتخاب کنید به شرط این که راه خوب و ابزار خوب را پیدا.

اگر می‌خواهید با یکی از راه‌ها و ابزارهای خوب کاریابی آشنا شوید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

کاربوم راه و ابزار کاریابی

همه ما می‌دانیم که بازار کاریابی با سایت‌های مختلف و فراوان در حال اشباع شدن است اما این که چه سایتی چه خدماتی ارائه می‌دهد و چه ابزارهایی را برای کارجویان در نظر گرفته است تا راحت‌تر، سریع‌تر و در عین حال حرفه‌ای‌تر به شغل ایده‌آلشان برسند عامل تمایز مهمی است که می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.   

کاربوم یکی از سایت‌هایی کاریابی است که علاوه بر آگهی استخدام، ابزارها و امکانات متفاوتی برای رسیدن به شغل مناسب در اختیار کارجو قرار می‌دهد، در واقع کاربوم همه جنبه‌های لازم برای یافتن شغل را که پیش‌تر گفتیم، پوشش می‌دهد. در ادامه ابزارهای کاربوم را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

رزومه ساز آنلاین؛ نمایش حرفهایبودن

رزومه یک اصل مقدماتی برای هر کارجو است. کاربر در کاربوم با داشتن سیستم رزومه ساز آنلاین جز وارد کردن اطلاعات، به چیز دیگری نیاز ندارد؛ چرا که می‎تواند با این سیستم بدون نیاز به دانش فنی یک رزومه حرفه‎ای طراحی کند و با قرار دادن آن در بانک رزومه کاربوم احتمال استخدام خود و پیدا کردن شغل را افزایش دهد.

از ویژگی‎های سیستم رزومه ساز آنلاین کاربوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به نسخه چاپی رزومه و دریافت با فرمت پی‎دی‎اف در ۳ قالب گرافیکی زیبا.
  • امکان طراحی رزومه به دو زبان انگلیسی و فارسی.
  • تعریف کد QR.
  • دسترسی آنلاین به رزومه از هر محلی با امکان به اشتراک‎گذاری آن.

پیش از آن که بخواهید رزومه خودتان را طراحی کنید، می‌توانید در قسمت نمونه رزومه کاربوم، نمونه‌های مختلف رزومه‌هایی را که با رزومه ساز آنلاین کاربوم ساخته شده است را ببینید.

آزمونهای خودشناسی؛ انتخاب با چشمانی باز و واقعبین

در بازار کار فعلی برای ساختن یک رزومه حرفه‌ای، سوابق شغلی یا تحصیلات دیگر کافی نیست، مدیران منابع انسانی به دنبال ویژگی‌های شخصیتی‌‌ و شغلی‌ای هستند که کارجو را بر اساس آن‌ها با موقعیت شغلی تطبیق دهند. شاید خود شما هم به عنوان کارجو ندانید که چه خصوصیاتی دارید، از این رو انجام تست‌های شخصیت شناسی بیش از آن که به کارفرما در شناخت شما کمک کند، برای خودتان سازنده خواهد بود.

در کاربوم بخشی وجود دارد با نام خودشناسی، در این بخش تست‌های معتبر جهانی و بین‌المللی گردآوری شده است و شما به صورت آنلاین می‌توانید این آزمون‌ها را انجام دهید و خروجی آن را دریافت کنید و در رزومه خودتان وارد یا به آن پیوست کنید. گاهی اوقات نتیجه این تست‌های روانشناسی، بیش از هر کسی، خودتان را شگفت‌زده می‌کند و باعث می‌شود به سمت شغلی بروید یا از آن دست بکشید!

یادگیری مداوم

یادگیری هیچ گاه تمام نمی‌شود، یادگیری و آموختن هر لحظه ادامه دارد، هر چند در بالاترین سطح شغلی یا تحصیلی قرار داشته باشیم، چرا که دنیا در حال پیشرفت است و این پیشرفت چنان سریع و شتاب‌زده است که هر تاخیر در همگام شدن با آن، ممکن است به از دست دادن فرصت‌های بزرگی منجر شود. یادگیری مداوم شاید هنوز شعارگونه به نظر برسد اما در عمل این آموختن است که ثابت می‌کند، پیشرفت شغلی را در گرو خود دارد.

بسیاری از کسانی که از سطح شعار یادگیری گذشته‌اند و به عمل رسیده‌اند، همیشه منابعی دارند که برای مطالعه و آموختن به آن‌ها مراجعه می‌کنند. در کاربوم بخشی طراحی شده است با عنوان یادگیری، این بخش در واقع همان منابعی است که هر کارجو یا حتی کارمند و کارفرما برای به روز نگه داشتن دانش خود و افزایش آن، نیاز دارد. در این بخش می‌توانید رویدادها و دوره‌های آموزشی مناسب با خودتان را پیدا کنید و برای شرکت در آن‌ها ثبت‌نام کنید. علاوه بر این در قسمت وب‌یاد کاربوم می‌توانید با صرفه‌جویی در زمان، دوره‌های آموزشی ویدئویی آنلاین را ببینید و بیشتر بیاموزید. شاید در اولین برخورد با وب‌یاد‌ها شگفت‌زده شوید، چرا که مدرسان این دوره‌ها، تاثیرگذاران، استادان و خبرگان بازار کار شما هستند، آموزگارانی که شاید دسترسی به آن‌ها بسیار سخت و ناممکن باشد اما شما می‌توانید از آموزش‌های آن‌ها در کاربوم برخوردار شوید!

مجله کاربوم؛ خوب خواندن و دانستن

خوب خواندن و دانستن ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، مجله کاربوم، امکان خوب خواندن را فراهم کرده است؛ چون هر نکته‌ای که برای توسعه و بهبود زندگی شغلی نیاز است را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، این مجله به صورت همیشگی، به روز رسانی می‌شود و آخرین نکته‌ها، مطالب و آموختنی‌ها را منتشر می‌کند. ضمن این که کاربوم کتاب‌های حوزه کسب و کار را به صورت الکترونیکی و PDF، برای بیشتر آموختن و خوب خواندن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ابزار بررسی میزان انطباق

پس از انجام تمام مقدماتی که گفته شد؛ مانند استفاده از رزومه ساز آنلاین و انجام تست‌های شخصیت شناسی و به روز نگه داشتن دانش شغلی، هنگامی که می‌خواهید فرصت‌های شغلی و انبوه آگهی استخدام درج شده در کاربوم را بررسی کنید، می‌توانید بعد از انتخاب آگهی استخدام مناسب و پیش از ارسال رزومه از ابزار انطباق کاربوم استفاده کنید.

 این ابزار میزان تطبیق رزومه‌ با فرصت شغلی مورد نظر را بررسی و به شما اعلام می‌کند، با این ابزار متوجه می‌شوید که آیا قابلیت‌ها و توانایی‌های شما با آنچه که در آگهی استخدام درج شده است هماهنگی دارد یا نه و اگر هماهنگی دارد، آیا این هماهنگی و انطباق، امیدوار کننده است و می‌تواند فرصتی باشد تا کارفرما رزومه شما را بررسی کند یا نه.

معرفی شرکتها

وقتی کارجویی می‌خواهد برای یک شرکت رزومه بفرستد، بیش از هر کسی درباره آن شرکت، فضای سازمانی، فرهنگ، اطلاعات اولیه و ده‌ها نکته دیگر کنجکاو است. شما هم به عنوان یک کارجو حتما می‌خواهید بدانید که آدرس شرکت موردنظرتان کجاست؟ چه کسانی در آنجا کار می‌کنند؟ چه امکاناتی برای کارمندان دارد؟ کارمندانی که در آنجا مشغول هستند چه سطح تحصیلاتی دارند و تا چه میزانی حرفه‌ای هستند؟ پاسخ همه این‌ها ممکن است برای شما تعیین‌کننده یک انتخاب باشد.

در کاربوم، شفافیت و اطلاع‌رسانی یکی از اصولی است که باعث شده است، شرکت‌ها دارای یک صفحه اختصاصی‌ شامل معرفی شرکت، امکانات، اطلاعات اولیه، آدرس و … هستند. بنابراین هنگامی که می‌خواهید برای شرکتی رزومه بفرستید، هیچ ابهام یا نکته پنهانی درباره آن شرکت وجود نخواهد داشت و شما با آگاهی کامل و شناخت کافی رزومه خودتان را در اختیار شرکت قرار می‌دهید. برای آشنایی با شرکت‌ها می‌توانید به صفحه معرفی شرکت‌ها در کاربوم مراجعه کنید.

در آخر و بعد از این که رزومه خود را برای آگهی استخدام مورد‌نظرتان فرستادید، می‌توانید وضعیت و مراحل بررسی آن را مشاهده کنید و با استفاده از امکان چت آنلاین در کاربوم، پیگیر درخواست‌ استخدام‌تان باشید.

یافتن شغل مناسب پایان کار نیست بلکه شروعی است برای زندگی شغلی بهتر.

__________________________________________________

  • گزارش آگهی، سرویس جدیدی از آی‌دی‌ریپورتر است. در گزارش آگهی شرایطی برای معرفی کسب و کار شما در قالب یک پست فراهم می‌شود. تیم تولید محتوای آی‌دی‌ریپورتر در نگارش گزارش شما را همراهی می‌کند و سعی می کند تا بهترین محتوا را برای معرفی فعالیت شما آماده نماید.
    جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

چهارمین دوره جامع طراحی محصول آکادمی یوزراکس

پس از سه تجربه موفق در برگزاری دوره آنلاین طراحی محصول  آکادمی یوزراکس اقدام به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *