خانه / اخبار / ژاکت محافظ ریه برای معدن کاران

ژاکت محافظ ریه برای معدن کاران

کار معدن حرفه بسیار پر خطری است. نه فقط اینکه خیلی‌ از معدن کاران ممکن است زیر خروار‌ها آوار گیر بیافتند، بلکه اکثر افرادی که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند از یک نوع بیماری ریوی مزمن به نام Silicosis رنج می برند که در اثر تنفس ذرات غبار سیلیکا می‌باشد. عوارض این بیماری شامل سرفه، تب، و کبودی پوست است.


گروهی از دانشجویان طرحی برای پیشگیری از این عارضه ارائه داده اند که جایزه برتر مسابقه جهانی‌ Intel را به خود اختصاص داده است. در این مسابقه، از شرکت کنندگان خواسته شده بود که برای مشکلات جهانی‌ که در اثر استفاده از تکنولوژی مدرن ایجاد شده اند چاره‌ای بیاندیشند و یک طرح بیزینس ارائه دهند. این گروه دانشجویان یک ایستگاه متحرک را طراحی کرده اند که یک ژاکت هوشمند را کنترل می نماید و از این طریق می تواند سرعت ضربان قلب و میزان ذرات سیلیکا در هوا که منجر به این بیماری می شوند را بسنجد.


این ایستگاه متحرک به کارگران معدن اجازه می دهد که از طریق یک نرم افزار که بر روی گوشی‌های موبایل آنها نصب می شود وضعیت خود را تحت نظر داشته باشند. اطلاعات جمع آوری شده در این نرم‌افزار از طریق یک وب سایت به مدیران کارخانه و کسانیکه مسئول حفظ سلامتی‌ کارگران هستند انتقال پیدا می‌کند. اگر میزان ذرات غبار سیلیکا به حد خطرناکی برسد این ژاکت شروع به لرزش کرده و یک آژیر خطر به صدا در می آید و همچنین این وب سایت مسئولان را از خطر احتمالی‌ آگاه می‌سازد.


این تیم قصد دارد که جایزه ۵۰،۰۰۰ دلاری خود را صرف ساخت پروتوتایپ‌های اولیه نماید و محرک‌های (سنسور) مخصوصی را که در حال حاضر موجود نمی‌باشند طراحی و تولید کند. در همین حین این گروه باید به دنبال شرکیی باشد که در ساخت و تولید این محرک ها، ایستگاه، وب سایت و در نهایت ژاکت‌ها با آنها شریک شوند. این تیم قصد دارد که در سال ۲۰۱۴ اولین پروتوتایپ خود را توسط ۱۰۰ معدن کار مورد آزمایش قرار دهد و به این امید است که تا سال ۲۰۱۵ آن را برای ورود به بازار آماده نماید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با گذری بر پروژه‌های منتخب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *