خانه / اخبار / چهار لباس هوشمند که با اجزای اتومبیل تقویت می شوند

چهار لباس هوشمند که با اجزای اتومبیل تقویت می شوند

مترجم : اعظم نعمتی

ترندهای مد، صنعت خودرو را به پیش می راند و بر انتخاب مواد، فینیشینگ و روشهای تولید تاثیر می گذارد. اما برای یک بارهم که شده، در مورد آخرین ماشین آئودی، رابطه برعکس شده؛ تکنولوژی و طراحی خودرو، به ظاهرِ مد شکل داده است. برای ترویج سدان جدید آئودی A4 ، سازنده آلمانیAnouk Wipprecht مامور ساخت لباسی است که نوآوری های خودرو را برجسته کند.این طراح تکنولوژی های پوشیدنی هلندی، با آثاری همچون لباس حیوان-الکترونیک(animatronic dress)با اندام و باله هایی که به مزاحمان ضربه میزند و لباسی که به تغییرات خلق و خوی پوشنده لباس حس و واکنش نشان می دهد، این بار با چهار قطعه تری دی پرینت شده که ماشین را به لباسهای کوتور تبدیل می کند،(به این صورت مساله) پاسخ داده است.


Wipprechtراجع به این چهار قطعه که با نرم افزارهای مایا و راینو طراحی کرده می گوید: می خواستم یک سری از لباسهای هنری (statement dresses) که استفاده کنندگان آن، در بازبینی نهایی طرح، زمخت و پیچیده بنظر برسند ایجاد کنم، بنابراین عناصر طراحی آلفای ماشین که توجهم را جلب کرد استفاده کردم.

اولین قطعه به عنوان کابین مجازی A4عمل می کند؛ یک گروه از ابزارها و پانل های سرگرمی دیجیتال برای راننده. بازسازی تکنولوژی نمایشگر کابین به عنوان دیالوگی در مورد وابستگی و شخصی سازی، کهWipprecht آن را در لباس پروجکشن نقوش(Map Projection dress) برای تبدیل شدن به یک شکل از خود بیانگری استفاده کرده است.] این تمهید[ که فراتر از پوشاک رفته، به الگوهای نوری در کف و سقف که “مورف وشکل آن با علایق پوشنده لباس آداپت می شود” شکل می دهد.


قطعه بعدی، لباس ماتریس(Matrix dress)، از روی اجزا و شکل چراغهای جلو ماتریس آئودی طراحی شده و برای ایجاد یک لباس پرانرژی و در ظاهر از نورافکن دوخته شده است. لباس نور ۶۰ واتی ازLED قوی ساطع می کند که می تواند هر فردی که سبقت گرفته را جذب کند و یا آنها را وادار به برگشت کند.
قطعه نهایی، یک جفت لباس محافظ(Shield dresses) به رنگ سیاه و سفید است، که سنسورهای اولتراسونیک آئودی را به رخ می کشد.Wipprecht می گوید این سنسورهای اصلاح شده، بیشتر برای پاسخ به انسان است، تا نزدیکی فضایی. این طرح بر مبنای تئوری پروکسیمیکس از آنتروپولوژیست، ادوارد هال، راجع بدن و فضاست. او LED های ۲۰ واتی را در لباس جاسازی کرده تا به ازای هر کسی که از فاصله عمومی و اجتماعی پوشنده لباس به فضای شخصی و صمیمی وی حرکت کند روشنایی خود را افزایش دهند.


در ماه های آینده، آئودی قصد دارد این لباس را، که در اوایل ماه جولای درنمایشگاه شرکت در برلین بحث برانگیز بود، به نمایشگاه خود در پکن، لندن و میلان ارسال کند. اگرچه، Christian Günthner سخنگوی ترند آئودی چنین منتشر کرده است: ]هنوز نمی دانیم[ این لباس چگونه راه آئودی A4را تغییر می دهد و تکنولوژی آن چگونه مشاهده می شود؛ زیرا که مردم، اغلب ماشین را به عنوان یک کلیت نگاه میک نند، اما قطعات مد Wipprecht، آنها را برجسته کرده و بر آنها تاکید می کند که شاید کم باشد، اما عناصری بسیار متمایزکننده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

افتتاحيه مدرسه فشن با حضور علاقمندان به حوزه های طراحی لباس و مد، طراحان پارچه، علاقمندان به حوزه کارآفرینی و تولید و همچنین مدرسین و كارشناسان مرتبط با حوزه Fashion design

مدرسه فشن اینورس (INVERSE Fashion School) در تهران افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه مدرسه فشن اینورس در تهران با حضور بیش از ۶٠٠ نفر از علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *