خانه / اخبار / چراغ رومیزی Trapeze

چراغ رومیزی Trapeze

Trapeze پروژه ای مشترک بین شرکت JOBY و طراح Peter Stathis می‌باشد که با LED کار می‌کند.

لامپ‌های LED انرژی کمتری مصرف می کنند، چندین دهه دوام می آورند و در محصولات ظریف صنعتی جا می گیرند، اما آیا نوری که ایجاد می کنند از نظر زیبایی به پای لامپ‌های معمولی میرسد؟ بیشتر LED‌ها انتظار مردم برای نوع روشنایی که برای خانه و محل کارشان می خواهند را برآورده نمی کنند. آنها معمولا فقط یک جهت را روشن کرده و باعث ایجاد خیرگی می شوند، و نورشان شدید است و دارای پایه های دیفیوزی هستند که باعث کاهش مصرف انرژی آنها می شود.


لامپ رومیزی Trapeze طوری طراحی شده است که لامپ‌های LED دور تا دور حلقه ای قرار داده شده اند و کل مجموعه داخل یک لنز پلی‌ کربناتی تعبیه شده است که این لنز به طور قالبی دارای نقوشی‌ در سطح آن است که باعث پخش یکنواخت نور لامپ‌ها شده و همچنین نور را فیلتر کرده و فقط طیف‌های طبیعی‌ از آن عبور می کنند. به گفته شرکت سازنده قبل از اینکه روشنایی این لامپ رو به زوال بگذارد در حدود ۲۵ سال کار می‌کند.


به گفته طراح و شرکت سازنده، لامپ‌های LED در آینده بسیار متداول خواهند بود، و امید است که لامپ Trapeze آغازی برای نسل جدیدی از دیود‌های LED باشد که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کیفیت نور تولید شده پا را از انتظار کاربران فراتر می گذارند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *