خانه / اخبار / چراغ‌های خیابانی هوشمند تر و پایدارتر

چراغ‌های خیابانی هوشمند تر و پایدارتر

همه فضاهای عمومی‌ نباید به طرز یکسانی روشن شوند. به عنوان مثال پارک‌های شهری بیشتر از بلوارهای پر ترافیکی که به خودی خود با نور ماشین‌ها و چراغ‌های رستوران‌ها و مغازه‌ها نورانی می شوند به نور احتیاج دارند. مسلما چراغ‌های خیابانی که به طور انبوه تولید شده اند قابلیت سازگاری با فضاهای مختلف را ندارند. بنابرین بیشتر اوقات یا با فضاهایی مواجه می شویم که یا خیلی‌ نورانی هستند و یا اینکه تاریک هستند، که هم بار گرانی بر دوش قبض برق شهری می گذارند و هم به محیط زیست صدمه می رسانند.

و اما راه حل Margus Triibmann: چراغ‌های قابل تغییر خیابانی. این چراغ‌ها که از درخت‌های چنار الهام گرفته شده اند “branch City Lighting” نامیده می شوند از یک سر به همراه لامپ تشکیل شده که به تعداد مورد نظر به پایه لامپ وصل می شود. این سر‌ها همانند شاخه‌های درخت هستند، و هر شاخه قابل تنظیم است و نور آن می تواند به سمت خاصی‌ هدایت شود، به سمتی‌ که نیاز بیشتری به نور است.

این محصول یک اشکال عمده دارد و آن قیمت بالای آن است. هر زمان که سازگاری و تغییر پذیری وارد عرصهٔ طراحی محصول می شوند، به خاطر افزایش قطعات به کار رفته، و فرایند های بیشتر تولید و نصب و نگهداری قیمت آن محصول بالاتر از نمونه‌ها ثابت و غیر قابل تغییر می شود. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد که شهرداری‌ها مشکل چندانی برای صرف هزینه برای زیبا سازی شهر‌هایشان ندارند، و می‌توان در نظر گرفت که این لامپ‌ها نه تنها زیبا و کارا هستند بلکه در دراز مدت سبب صرفه جویی در مصرف برق شهری خواهند شد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *