خانه / اخبار / چاپگر‌های سه بعدی خورشیدی

چاپگر‌های سه بعدی خورشیدی

از‌اشعه خورشید می‌توان برای تامین انرژی هرچیزی از خانه‌ها گرفته تا وسایل الکتریکی‌ استفاده نمود، اما یک دانشجوی کارشناسی ارشد در تلاش است که با استفاده از انرژی خورشیدی چاپگر سه بعدی را فعال نماید که می تواند ظروف شیشه ای را تراش دهد. Markus Kayser این پروژه خود را در شن‌های صحرایی در مصر به تحقق رساند.

این ماشین خورشیدی از هفت بخش تشکیل شده است: ۱-صفحه های خورشیدی ۲-لنز متمرکز کننده نور ۳-صفحه یابنده خورشید ۴-ذره بین‌های نوری ۵- باتری ۶-وسایل کنترلی الکترونیکی‌ و در نهایت یک چادر نقره ای که سقفی برای دفتر کار این طراح تشکیل می دهد، جائی‌ که Kayser می تواند از گرمای سوزان صحرا به آن پناه ببرد در حالی‌ که پست کاری خود را رها نکرده است. این چاپگر سه بعدی قادر است که هر نوع فرمی را بسازد، از کاسه گرفته تا مبلمان.

در داخل این چاپگر خورشیدی، از شن‌های صحرا به جای رزین‌هایی که در چاپگر‌های رایج به کار برده می شوند استفاده می شود. این شن‌ها ذوب شده و با استفاده از چاپگر سه بعدی به شکل‌های مختلف قالب زده می شوند.

این طراح تمام انرژی و تلاش خود را در این مسیر قرار داده که قابلیت‌های تولید صحرایی و استفاده از نور خورشید را به اثبات برساند و مهمتر از همه این طرز تفکر را جا بیندازد که خیلی‌ کارهای ناشدنی‌ را می‌توان با انرژی خورشیدی انجام داد. در پروژه قبلی‌ اش، وی با استفاده از انرژی خورشید دستگاهی را طراحی کرده بود که می‌توانست همچون لیزر، برش‌های نازکی را در چوب ایجاد نماید. این چاپگر در حال حاضر در کالج سلطنتی هنر انگلستان در معرض نمایش قرار دارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *