خانه / اخبار / پیشرفت تکنولوژی های پوشیدنی در کنار طراحی جذاب به کمک بیماران صرع می آید

پیشرفت تکنولوژی های پوشیدنی در کنار طراحی جذاب به کمک بیماران صرع می آید

تکنولوژی‌های قابل پوشش روز به روز در حال پیشرفت هستند تا جایی که حتی شاید بتوانند جان انسان‌ها را نجات دهند. این هدفی‌ است که دستبند Embrace دنبال می‌کند، دستبندی که توسط شرکت کامپیوتری Empatica طراحی شده است. این دستبند تنها یک وسیله زیبا و جذاب برای مانیتور کردن حرکات ورزشی کاربر نیست بلکه به کاربرانی که مبتلا به صرع هستند کمک می نماید که بدون اینکه حس بدی داشته باشند زمان حمله خود را مدیریت نمایند.


به گفته یکی‌ از طراحان این دستبند، از استودیو Pearl که به واقعی‌ سازی این دستبند کمک نمود، هدف آنها طراحی و تولید یک دستبند پزشکی‌ نبود که از فرسنگها داد بزند که فرد پوشنده مبتلا به صرع است، بلکه آنها می‌خواستند وسیله‌ای را طراحی کنند که هرکسی دوست داشته باشد آن را بپوشد.

در ظاهر، Embrace یک طراحی مینیمال بسیار ساده دارد، یک صفحه مربعی، و یک دستبند ساده که یک قفل اهنربایی دارد. این دستبند می تواند همچون یک ساعت معمولی‌ زمان را اعلام کند و همچنین می تواند به گوشی هوشمند کاربر متصل شده و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های ورزشی کاربر و سلامت بدنی او را به گوشی وی منتقل نماید، و خیلی‌ کارهای از این قبیل.


اما نقطه‌ای که این دستبند خود را از رقبا متمایز می‌سازد، مانیتور آن برای حملات صرع می‌باشد. به گفته آمار موسسه پزشکی‌ آمریکا در سال ۲۰۱۲، از هر ۲۶ نفر آمریکایی، یک نفر آنها در طول زندگی‌ خود دچار حملات صرع خواهد شد. به گفته این موسسه هر ساله تعداد بیشتری از حملات صرع می‌میرند تا آتش سوزی‌های خانگی. اما همانطور که می بینیم افراد امتناعی از نصب دستگاه‌های ضد حریق در خانه خود ندارند اما خجالت می کشند که وسیله ای بپوشند که آنها را در هنگام حمله صرع محافظت نماید.


به گفته یکی‌ از طراحان این دستبند، وی به این فکر فرو رفت که چرا تمام دستگاهها و پوشیدنی‌های مربوط به صرع زشت طراحی شده اند؟ و چرا وسایل پوشیدنی که چندان کاربردی نیستند بسیار زیبا طراحی شده اند. وی از خود پرسید آیا می شود وسیله درمانی و پوشیدنی را طراحی کرد که هم کاربردی باشد و هم آنقدر زیبا طراحی شده باشد که بتوان آن را در فروشگاه Apple به فروش رساند؟


برای اینکه حمله صرع را پیش بینی‌ نماید، Embrace حسگر هایی دارد که سیگنال‌های الکتریکی‌ که از پوست خارج می شوند را اندازه گیری می‌کند. از این سیگنال‌ها می‌توان برای اندازه گیری عوامل مختلفی‌ همچون میزان استرس، ترس و همچنین اتفاقات غیر قابل انتظار همچون حملات صرع استفاده کرد. زمانی‌ که این دستبند این حملات را پیش بینی‌ می‌کند، به طور خودکار پیغامی هشدار دهنده را به یک دوست، همسر، و یا مراقب بیمار به همراه محل فعلی کاربر می‌فرستد. این دستبند نتیجه ۷ سال طراحی و تحقیق ایده‌ای است که در ابتدا از MIT نشأت گرفت.
این دستبد چیزی در حدود ۱۸۹ دلار قیمت دارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *