خانه / اخبار / پشم چوب، جاذب صدا

پشم چوب، جاذب صدا

شش ضلعی‌های رنگارنگ و کاشی‌های دیواری ساخته شده از “ پشم چوب” و جاذب صدا
این کاشی‌های رنگارنگ که به تازگی در هفته دیزاین استکهلم به نمایش درآمده بودند، توسط شرکت Form Us with Love طراحی و تولید شده اند و گامی بسیار مؤثر را در جهت ایجاد تعادل بین مواد پایدار، جنبه اقتصادی و کارایی محصول ایجاد می‏کنند. این کاشی‌های رنگارنگ مادولار می‏تواند به صورت‌های مختلفی‌ در کنار هم چیده شوند و طرحهای زیبای را روی دیوار پدید آورند. این کاشی‌ها از الیاف چوبی ساخته شده اند که با سیمان و آب مخلوط می‏شود، و دارای خاصیت آکوستیک می‏باشند.

این شرکت با کارخانه‌های سازنده گوناگونی همکاری می‌کند تا اشیای روزمره، مبلمان، محصولات روشنایی و غیر را به مرحله ساخت و تولید انبوه برساند. برای ساخت این کاشی‌ها این شرکت با تنها کارخانه ای‌ که در سوئد با الیاف چوبی کار می‌کند -Traullit- همکاری نمود.

این کاشی‌ها از نقره‌های چوبی که بطور معمول پشم چوب نامیده می‏شوند ساخته شده اند. این ماده به طور رایج برای بسته بندی، لایه گذاری، عایق بندی، و پر کردن عروسک‌ها به کار می‏رود. فرایند ترکیب پشم چوب با سیمان بسیار ساده است: نقره‌های چوب از درختان محلی بریده و سپس با آب و سیمان مخلوط می‏شوند، که به عنوان یک نگهدارنده و افزایش دهنده مقاومت به کار می‏رود. این ملات سپس به داخل یک قالب تزریق می‏شود و در آن باقی‌ می‏ماند تا خشک شود. نتیجه ماده ای‌ است که از نظر محیط زیستی‌ بی‌ ضرر، جذب کننده صدا و رطوبت و در مقابل آب و آتش مقاوم است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

IBM THINK Blog

عنوان: IBM THINK Blog موضوع: تکنولوژی آدرس وب‌سایت: www.ibm.com/blogs/think توضیحات تکمیلی: آقای Michael Zimmerman سردبیر سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *