خانه / جعبه دانش / پروژه های دانشجویی / پروژه ETU برنده جایزه Red dot 2010

پروژه ETU برنده جایزه Red dot 2010

ارسال شده توسط: مهرافزا میرزازاد
طراح: مهرافزا میرزازاد
کارشناسی طراحی صنعتی: دانشگاه فنی خاورمیانه، ترکیه
کارشناسی ارشد طراحی صنعتی: دانشگاه فنی استانبول


پروژه فارغ التحصیلی در دانشگاه Middle East Technical University در رشته طراحی صنعتی در آخرین ترم دانشگاهی با حمایت یک کارخانه یا یک شرکت طراحی انجام می گیرد.

‫من تصمیم داشتم تا در یک شرکت طراحی کار کنم، چرا که هیچ گونه ممانعتی در مورد پروژه وجود نداشت. شرکت طراحی Kilit Taşı شرکتی در استانبول است که در تعطیلات میان ترمی از من خواست تا در حیطه مورد علاقه خودم تحقیق کنم. ۲۰ روز تعطیلات، در مورد ناتوانان جسمی، نابینایان، ناشنوایان و کسانی که اختلاط روانی دارند تحقیق کردم. این کار با کمک Claire Özel، سرپرست و مدیر دانشجویان ناتوان دانشگاه خاورمیانه انجام گرفت. در این دوره متوجه شدم که بسیاری از این ناتوانی ها فقط به دلایل ژنتیکی یا مشکل خانوادگی و تولد نبود، بلکه به دلیل تصادف هایی بوده است که در دوران کودکی یا نوجوانی اتفاق افتاده است. با صحبت کردن با پزشکان و جراحان متوجه شدم که در حین تصادف اگر قسمتی از بدن انسان کنده شود، شانسی برای پیوند دوباره وجود دارد. با دقت به آمبولانس ها فهمیدم که متاسفانه عضوهای کنده شده از طریق یخدان های پیک نیکی حمل می شوند، عضو کنده شده تا شده و داخل این یخدان ها گذاشته می شود و با کمک یخ از ‫محل تصادف به بیمارستان حمل می شود. پس از تحقیقات، به خاطر درجه دمای درونی عضو، فهمیدم که:

۱)حمل کردن ارگانها و عضو کنده شده حتما باید در ۴ درجه سانتیگراد انجام بگیرد.
۲) به هیچ وجه عضو کنده شده نباید تا بشود، در صورت تا شدن، خون لخته می شود.
۳) عضو کنده شده حتما باید به صورت عمودی حمل شود.

در طی این تحقیقات، شروع به ایده پردازی کردم. در طی این مرحله با جراح های بیمارستان ارتشی آنکارا، مهندسین مکانیک، طراحان شرکت Kilit Taşı و استادانم در ارتباط بودم. پروتوتایپ هایی که در این دوره با مقوا می ساختم به من کمک می کردند تا ارگونومی و کارایی طرح هایم را امتحان کرده و با مهندسین به شورا بگذارم و از راهنمایی هایشان کمک بگیرم.


این طرح جوایز زیر را به خود اختصاص داده است:

۱- برنده جایزه Red dot 2010
۲- ۲۰۱۰ Design Turkey Industrial Design Awards

ETU در سایت های دیگر:

۱- ICSID
۲- Yanko Design
۳- Surface asia mag
۴- Tabriz ID

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *