خانه / اخبار / ولوو از ایده صندلی ماشین کودک XC90 Excellence رونمایی کرد

ولوو از ایده صندلی ماشین کودک XC90 Excellence رونمایی کرد

ترجمه شده توسط: پگاه عبدالهیان
ولوو به تازگی از ایده صندلی ماشین کودک مدل XC90 Excellence رونمایی کرده است. بازآفرینی ایده ای که کودکان باید به آن شکل سفر کنند.


“تیشا جانسون” سرپرست تیم طراحان داخلی در Volvo Car Concept and Monitoring Center می گوید: در رابطه با تجربه استفاده از کودک در ماشین، ما با این سوال از خودمان که آیا می توانیم زندگی والدین را آسانتر و زندگی کودکان آنان را ایمن تر کنیم شروع کردیم.


تمرکز ما بر روی سه نقطه کلیدی بود، آسانتر شدن سوار و پیاده کردن کودک از صندلی، فراهم کردن شرایطی ایمن برای نشستن کودک پشت به شیشه اصلی ماشین که باعث می شود هم راننده و هم سرنشین عقب بتوانند به راحتی با کودک ارتباط برقرار کنند و او را ببینند و همینطور داشتن فضای اضافه کافی برای وسایل اولیه مورد نیاز کودک مثل پوشک، شیشه شیر و … .
بنا به گفته سرپرست تیم طراحی ایده اصلی این طرح در گفتگویی با Li Shufu صاحب Volvo Car هنگام باز بینی ایده XC90 Excellence Lounge Console صورت گرفت و آنها به این فکر افتادند که دیگر چطور می شود از فضای باقیمانده حاصل از برداشتن صندلی جلوی ماشین استفاده کرد.


تیم طراحی ولوو این چالش را پذیرفتند و در طی این اقدام به بازآفرینی روشی که کودکان باید سفر کنند، پرداختند. در این ایده والدین قادرند هنگام نشاندن کودک ، صندلی را به سمت در ماشین چرخانده و به سادگی کودک را در آن بگذارند و سپس به حالت اولیه یعنی پشت به شیشه اصلی آن را قفل کنند.


این ایده همچنین فضاهایی را برای گذاشتن وسایل کوچک در کنار صندلی و همینطور فضای مناسبی برای پتو و پوشک و … در زیر صندلی فراهم کرده، همچنین در جلوی صندلی در زیر داشبورد فضای خالی بزرگتری برای جا دادن وسایلی مانند کیف کودک موجود است.


این ایده صندلی ماشین کارکردی دارد که به کودکان اجازه می دهد به راحتی تکیه داده و بخوابد، که بر اساس وضعیت ایمن شرکت ولوو طراحی شده است که معتقد است کودکان باید حداقل تا ۳ یا ۴ سالگی در وضعیت پشت به شیشه جلو بنشینند. این شرایط بیشتر به دلیل ضعف عضلانی کودکان در ناحیه گردن و نامتناسب بودن سایز سر با وزن کودک در نظر گرفته شده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *