خانه / اخبار / والنسیا، اسپانیا؛ پایتخت طراحی جهان در سال ۲۰۲۲

والنسیا، اسپانیا؛ پایتخت طراحی جهان در سال ۲۰۲۲

سازمان طراحی جهانی (WDO) شهر والنسیا در اسپانیا را بعنوان پایتخت طراحی جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. دلیل این انتخاب، میراث طراحی دیرینه این شهر است که از آن می‌توان بعنوان یک نمونه‌ی پیشرو در استفاده مفید و استراتژیک از طراحی برای رشد سیاست‌گذاری عمومی و تاثیر آن بر صنعت نام برد. والنسیا هشتمین شهری است که برای این عنوان و به مدت دوسال انتخاب می‌شود.

خانم Bocchietto رئیس WDO و عضو کمیته‌ی انتخاب کننده  WDC 2020 می‌گوید: “پیشنهاد والنسیا، یک پیشنهاد مجاب کننده را که به وضوح کاربرد موثر طراحی مدیترانه‌ای را نشان می‌دهد را ارائه می‌کند، که شامل طراحی برای تغییر و طراحی به عنوان یک مرجع کلیدی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان می‌باشد.”

این شهر در جنوب شرقی اسپانیا، در کنار رودخانه توریا، در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری و بخش غربی دریای مدیترانه و در مقابل خلیج والنسیا بنا شده‌است. زیرساخت شگفت‌انگیز این شهر به سمت همزیستی با طبیعت و سازه‌های شهری می‌رود.

والنسیا، اسپانیا؛ پایتخت طراحی جهان در سال 2022

پایتخت طراحی جهان (World Design Capital) یک دوسالانه است که از شهرهایی که برای ارتقای اقتصاد، جامعه و فرهنگ زندگی از طراحی استفاده می‌کنند تجلیل می‌کند. عنوان‌های قبلی شامل تورینو (۲۰۰۸)، سئول (۲۰۱۰)، هلسینکی (۲۰۱۲)، کیپ تاون (۲۰۱۴)، تایپه (۲۰۱۶) و مکزیکو سیتی (۲۰۱۸) است. شهر لیل متروپول در فرانسه عنوان WDC را در سال ۲۰۲۰ حفظ خواهد کرد.

سازمان جهانی طراحی (WDO) که سابقا شورای بین‌المللی جوامع طراحی صنعتی (Icsid) نامیده می‌شد، یک سازمان بین‌المللی غیردولتی است که در سال ۱۹۵۷ با هدف ترویج و ارتقا حرفه‌ی طراحی صنعتی تاسیس شد. WDO از نوآوری‌های مبتنی بر طراحی صنعتی که دنیای بهتری را فراهم می‌کند حمایت می‌کند. این سازمان در حال تعامل با بیش از ۱۵۰ سازمان برای برگزاری برنامه‎‌هایی مانند “پایتخت طراحی جهان”، “گفتمان طراحی جهانی”، “روز جهانی طراحی صنعتی” و… می‌باشد.

 

منبع: VALENCIA NAMED WORLD DESIGN CAPITAL® ۲۰۲۲

 

 

 

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *