خانه / اخبار / نام دو ایرانی در فهرست ۱۰۰ طرح برتر مسابقه الکترولوکس برای حضور در رای گیری مردمی

نام دو ایرانی در فهرست ۱۰۰ طرح برتر مسابقه الکترولوکس برای حضور در رای گیری مردمی

مسابقه الکترولوکس از جمله مسابقات پرطرفدار طراحی است. این مسابقه با نام آزمایشگاه طراحی الکترولوکس و از سال۲۰۰۳ تا کنون برگزار میشود. امسال نیز این رویداد با ثبت ۱۷۰۰ طرح برگزار شد و پس از داوری مرحله اول ۱۰۰ طرح برتر انتخاب شدهاند. حالا زمان رایگیری عمومی طرحهاست و ۱۰ طرحی که بیشترین رای را بیاورند به مرحله بعدی و انتخاب داوران راه مییابند. امسال در میان ۱۰۰ طرح برتر نام دو ایرانی به چشم میخورد. در ادامه به معرفی این دو طرح از سعید رحیمینژاد و فرهاد بیاتزاده میپردازیم.

Bake.A.Dish
طراح سعید رحیمی نژاد

Bake.A.Dish یا بشقابپز وسیلهای برای تولید خانگی بشقابهایی با شکل دلخواه از جنس نان یا بیسکویت است. با استفاده از نرمافزار بشقابپز از روی موبایل شکل ظرف مورد نظرتان را طراحی کنید (لیوان، بشقاب کوچک، کاسه…)، میزان کالری بشقاب طراحی شده را مشاهده و در صورت نیاز با رژیم غذاییتان تطبیق دهید و بعد ظرف مورد نظر را بپزید! بشقابپز با استفاده از قالبهای انعطافپذیر شکل مورد نظر شما را به خود گرفته و با دو نوع ظرف ترد و یا نرم ظرف شما را آماده میکند.
با استفاده از بشقابپز ظرفهایتان را بر حسب نیازتان درست کنید، بعد از غذا ظرفتان را نیز بخورید، به رژیم غذایی روزانه خود مقدار مشخصی نان تازه و فیبر اضافه کنید و دیگر هیچ وقت ظرف نشویید!
http://electroluxdesignlab.com/2014/submission/bake-a-dish/



Clo2
طراح فرهاد بیاتزاده

کلو۲ وسیلهای برای شستشوی لباسهاست، با این تفاوت که شما میتوانید هربار طرح جدیدی را بر روی لباس خود چاپ کنید و در طی فرایند چاپ نیز اکسیژن تولید میشود! تمامی دستورات کاربر از طریق در شفاف و لمسی دستگاه وارد میشود و این خصوصیت کلو۲ را بسیار تعاملی کرده است. میتوانید از طریق صفحه لمسی نقاطی که از لباس که نیاز به شستشو دارند را انتخاب کنید تا دستگاه فقط آن نقاط را بشوید و در مصرف آب صرفه جویی شود. در هنگام فرایند چاپ اکسیژن تولید میشود، این نوعی فوتوسنتز مصنوعی است. کاربران میتوانند طرحهای روی لباسشان را با موادی چاپ کنند که با رطوبت هوا و آفتاب واکنش داده و اکسیژن تولید میکند. کلو۲ میتواند طرحهای چاپ شده را به آسانی پاک کند تا کاربر بتواند خلاقانه به چاپ طرحهای دلخواهش بپردازد.
http://electroluxdesignlab.com/2014/submission/clo2/



در صورت تمایل میتوانید برای رای دادن به هرکدام از طرحها به لینک آنها مراجعه کرده و از این طراحان ایرانی حمایت کنید. (در صورتی که با ایمیل رای میدهید منتظر ایمیل تایید رای باشید و بر روی لینک آن کلیک کنید) – این رای گیری تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

گزارشگر طراحی صنعتی ضمن حمایت و آرزوی موفقیت برای این دو طراح ایرانی، این موفقیت را به جامعه طراحی صنعتی ایران تبریک می گوید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

مسابقه طراحی “هک مریخ “

در نظر بگیرید که در سال ۲۰۳۵ هستیم و فضانورد Mark Watney در مریخ گیرافتاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *