خانه / اخبار / میز‌های پدالی، سلامتی، پایداری و …

میز‌های پدالی، سلامتی، پایداری و …

اگر احتیاج دارید که تلفن خود را شارژ کنید وقتی‌ که در فرودگاه آمستردام منتظر هواپیمای خود هستید یا در ایستگاه Lyon منتظر قطار نشسته اید، می توانید این کار را به همراه یک مقدار ورزش انجام دهید.

با حدود ۳۰ دقیقه پدال زدن می توانید یک iPhone را شارژ کنید که تقریبا برابر با همان زمانی‌ است که آن را به برق شهری وصل می‌کنید. و جالب این است که این زمان برابر با همان زمانی‌ است که دولت‌ها برای ورزش روزانه به شهروندان خود پیشنهاد می کنند.

این ایده زاده یکی‌ از وکلای دولتی فنلاند است که مجبور بود ساعت‌های طولانی‌ کار کرده و زمانی‌ برای ورزش پیدا نمی کرد. وی برای خود یک میز پدالی سر هم کرد و بعد به این نتیجه رسید که می‌توان از این میز‌ها انرژی هم تولید کرد. از آنجایی که افراد بسیاری از وی خواستند که نسخه‌ای از این میز را برای آنها تهیه کند، وی به این فکر افتاد که شرکت WeWatt را تأسیس کند که به طور حرفه‌ای این میز‌های پدالی را تولید کنند.

در حال حاضر WeBike‌ها بیشتر در اماکن عمومی‌ مورد استفاده قرار گرفته اند مانند کتابخانه‌ها و یا هتل ها. اما این کمپانی قصد دارد که آنها را به دفاتر کاری و شرکت‌ها نیز وارد نماید. در اماکن عمومی‌ تمرکز بیشتر بر روی انرژی‌های پایدار است اما در دفاتر و شرکت‌ها تمرکز بیشتر به روی سلامت کارمندان و ترغیب آنها به فعالیت بدنی بیشتر می‌باشد.

نمونه مخصوص دفاتر در پایان امسال به بازار معرفی‌ خواهد شد که یک سری امکانات ویژه دارد، شامل یک بخش رومیزی که نمایش می دهد در طی‌ یک روز کاری چه میزان فعالیت ورزشی داشته اند.

این شرکت به صورت محلی به تولید این دوچرخه‌ها پرداخته و کارمندانی را که معللویت‌های جسمانی داشته اند استخدام نموده‌ است. این شرکت همچنین از مواد محلی استفاده می‌کند مثلا چوب‌های دور ریز از صنایع چوبی و خرده چرم‌ها از صنایع مبل سازی. فقط تنها مشکل این است که ساخت این میز‌های پدالی به صورت محلی هزینه بالایی دارد، به عنوان مثل یک میز پدالی حدود ۱۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

منبع

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان با چوب و پلاستیک

طراحی مبلمان با چوب و پلاستیک

طراحی مبلمان با چوب و پلاستیک توسط Kim Keunsoo، این طراح مجموعه‌ی «آغوش» را برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *