خانه / اخبار / معرفی ۶ ایده برتر CES (نمایشگاه لوازم الکترونیکی‌) در سال ۲۰۱۵

معرفی ۶ ایده برتر CES (نمایشگاه لوازم الکترونیکی‌) در سال ۲۰۱۵

هر ساله نمایشگاه لوازم الکترونیک CES ده‌ها هزار نفر را دور هم جمع می‌کند که آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی در زمینه لوازم مصرفی را به نمایش بگذارد. در اینجا ۶ محصول معرفی‌ می شوند که خوب است شما هم راجع به آنها بدانید.

چاپ سه بعدی خرده چوب، سنگ آهکی و فلز توسط شرکت Makerbot:
چاپگر‌های سه بعدی خانگی محدودیت‌های زیادی دارند از جمله اینکه فقط می توانند پلاستیک چاپ کنند. اما شرکت Makerbot ملغمه جدیدی را درست کرده که اگرچه هنوز بخش عمدهٔ آن پلاستیک است، در آن خرده‌های فلز و چوب نیز تزریق می شود. در نتیجه محصول نهأئی نمایی از سنگ یا فلز را به خود می‌گیرد. گرچه شما نمی توانید یک ‌ست غذا خوری استیل با این ملغمه چاپ کنید اما می توانید از آن در زمینه طراحی جواهر آلات، و صنایع دستی‌ بهره بجویید.


چاپ ابزار آلات توسط شرکت Voxel۸:
اگر شما بخواهید یک وسیله الکترونیکی‌ را طراحی کنید، باید پوسته آن را به طور جدا و به صورت تکه تکه طراحی نمائید. سپس این تکه‌ها سر هم شده و موتور الکترونیکی‌ دستگاه را در بر خواهند گرفت. اما شرکت Voxtel۸ چاپگری را طراحی نموده است که می تواند کل وسیله را به صورت یکجا بسازد. یعنی‌ به صورت همزمان هم موتورو الکترونیکی‌، هم تمام سیم‌ها و هم پوسته آن را چاپ نماید. به گفته این شرکت، آنها قادر خواهند بود که سفارشات شخصی‌ برای گوشی‌های سمعک را از این طریق تولید نمایند. این شرکت همچنین با Autodesk همگام شده و برنامه را طراحی نموده به نام Project Wire که به طراحان علاقه‌مند اجازه می دهد که چاپ وسایل الکترونیکی‌ را از این طریق تجربه نمایند.


ساعت‌های مچی هوشمند Withings Activite Pop:
این ساعت‌های هوشمند نه صفحه LCD دارند و نه هیچ application و قابل مقایسه با ساعت‌های هوشمندی که Apple, Motorola, LG و Samsung به بازار عرضه کردند نیستند. اما نکته جالب در مورد این ساعت‌ها در این است که آنها یک عقربه هوشمند دارند که از ۰تا۱۰۰ شماره دارد و به شما نشان می دهد که چقدر به اتمام هدف خود نزدیک هستید. این ساعت‌ها نقطه تلاقی شیرینی‌ بین تکنولوژی و ساعت‌های قدیمی‌ مکانیکی را به نمایش گذشته اند، به جای اینکه یک صفحه نمایشگر دیگر را به زندگی‌ روزانه ما اضافه کنند.


دکمه جادویی توسط Intel:
فکر می‌کنید چطور می شود که صنعت لباس را به تکنولوژی علاقه‌مند کرد؟ Intel این کار را از طریق گنجاندن تکنولوژی در جسمی‌ به اندازه یک دکمه انجام داده است. Curie Module, یک خودپرداز به اندازه دکمه است که شامل مجموعه‌ای از حسگر‌ها و بلوتوث می‌باشد. این وسیله در نیمه دوم ۲۰۱۵ قابل دسترس خواهد بود.


دریچه‌های تهویه هوشمند خانگی توسط شرکت Keen:
تا به حال دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی بسیاری طراحی شده اند که در ساعت اوج مصرف و یا زمانی‌ که شما خانه نیستید مصرف انرژی خانه را کنترل می‌نمایند. اما دریچه‌های هوا هنوز هوشمند نبوده و باعث اتلاف انرژی و هدر رفتن هوای گرم یا سرد می شوند. اما این دریچه‌های جدید طراحی شده توسط شرکت Keen به کاربران اطمینان می دهند که این دریچه‌های هوشمند هوای مطبوع داخل اتاق را حفظ کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری می کنند. این دریچه‌ها ایده بسیار خوبی‌ هستند، تنها مشکلی‌ که دارند قیمت بالای آنهاست که چیزی در حدود ۸۵ دلار می‌باشد.


تبلت چوبی Bang & Olufsen:
آدم‌های عادی محصولات الکترونیکی‌ پیشرو و آوانگارد Bang & Olufsen را نمی خرند، اما طراحی‌های گستاخ این شرکت تأثیر بسزایی را در کاربران به جا می‌گذرد. سیستم صوتی جدید این شرکت که BeoSound Moment نام دارد به وسیله یک تبلت کار می‌کند که یک پوشش چوبی دارد. پوشش پشت این تبلت نیز به تماس حساس است که آن را اولین صفحه چوبی حساس به تماس در بازار می نماید و دریچه جدیدی را در زمینه مواد مصرفی در تکنولوژی‌های تماسی باز می‌کند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی چهار محصول طراحی شده برای جمع‌آوری پلاستیک در رودخانه‌ها

معرفی چهار محصول طراحی شده برای جمع‌آوری پلاستیک در رودخانه‌ها اغلب پلاستیک‌های موجود در اقیانوس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *