خانه / اخبار / معرفی کانسپت های جدید تویوتا

معرفی کانسپت های جدید تویوتا

چند روز بعد از اینکه خودروسازان ژاپنی، کانسپت‌هایی که در نمایشگاه توکیو رونمایی خواهند کرد را معرفی کردند، بزرگترین خودروساز جهان اعلام کرد که با سه کانسپت جدید در نمایشگاه توکیو شرکت خواهد کرد.

این کانسپت‌ها در حقیقت برنامه تویوتا برای تولید خودروهایی در آینده است که با سوخت غیرفسیلی کار می‌کند. تویوتا اعلام کرده که در آینده می‌خواهد سردمدار تکنولوژی‌های پاک باشد و این کانسپت‌ها هر یک محصولات تویوتا در آینده نزدیک، میان مدت و دور را نشان می‌دهد.


اولین کانسپت که براساس مدل iQ ساخته می‌شود، FT-EV III نام دارد (عکس بالا). در سیستم نامگذاری جدید کانسپت‌های تویوتا، FT مخفف Future Toyota یا تویوتای آینده و EV مخفف Electric Vehicle یا خودروی الکتریکی است.

تویوتا این ماشین الکترکی کوچک چهار نفره را در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه خواهد کرد. باتری‌های یون-لیتیوم این خودرو با هر شارژ کامل می‌تواند تا ۱۰۵ کیلومتر حرکت کند. تویوتا می‌گوید این مسافت، مصرف روزانه بیش از نود درصد مردم ژاپن را پوشش می‌دهد و به این ترتیب مصرف سوخت ‌های فسیلی در مسافت‌های کوتاه به شدت کاهش خواهد یافت.


مدل بعدی که در آینده میان مدت، خودرویی براساس آن به بازار عرضه خواهد شد FCV-R نام دارد. FCV مخفف Fuel Cell Vehicle است یا خودرو با پیل سوختی و R ابتدای دو کلمه Reality & Revolution یا واقعیت و انقلاب است که برای توصیف این خودرو انتخاب شده است.

تویوتا معتقد است که استفاده از خودروهایی با سوخت هیدروژن اگرچه ایده‌ای انقلابی است اما در آینده به یک واقعیت تبدیل خواهد شد. این خودرو با طول ۴۷۰۰ میلی‌متر یک خودروی خانوادگی است که با سوخت هیدروژن حرکت می‌کند و تویوتا قصد دارد خودرویی با تکنولوژی مشابه در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه کند.


نام آخرین طرح تویوتا برای نمایشگاه توکیو، Fun-Vii است و ایده این شرکت برای آینده دور است. زمانی که به گفته مدیران این شرکت، «خودرو، مردم و جامعه به یکدیگر وابسته خواهند بود» . تویوتا جزییات بیشتری از این کانسپت منتشر نکرده اما این تصویری که از این خودرو منتشر شده ماشینی ساختارشکن را نشان می‌دهد.

نمایشگاه خودرو توکیو حدود یک هفته دیگر برگزار خواهد شد. تویوتا علاوه بر این سه کانسپت، در این نمایشگاه خودرو اسپورت جدید خود به نام FT-86 و مدل هایبریدی کوچک پریوس C را هم رونمایی خواهد کرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *