خانه / تازه ها / فرصت خدمات گردشگری انفرادی در ایران

فرصت خدمات گردشگری انفرادی در ایران

مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

مطالعه بر روی فرصت گردشگری انفرادی در ایران با تمرکز روی قشر جوان

غزل سرمست، مسعود محمودخان شیرازی، مصطفی حسینی واجاری
کارشناس ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، (تهران مرکز)
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد (تهران مرکز)، گروه طراحی صنعتی
کارشناس ارشد طراحی صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، (تهران مرکز)، عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه واحد شهرری

 

چکیده

گردشگری انفرادی یکی از روش­های نوین گردشگری است که روز به روز بیشتر مورد توجه گردشگران از سرتاسر جهان قرار گرفته است. جوانان به عنوان سرمایه­‌های تبلیغاتی بسیارتاثیرگذار، فرصت­ها را برای رشد صنعت گردشگری جامعه مقصد فراهم می­کنند. امروزه چگونگی فراهم آوری و ارائه خدمات به همه گردشگران خصوصاً قشر جوان که دائماً با ساز و کارهای نوین رو به رو هستند و سطح استاندارد تجربیاتشان روزانه در حال افزایش است، نقشی تعیین کننده در رونق گردشگری هر منطقه دارد. هدف از این پژوهش، بررسی شرایط کنونی، یافتن فرصت­های ممکن و ارائه راهکارهای خدماتی- رفاهی به منظور افزایش گردشگری و رضایتمندی گردشگران جوانی است که به صورت انفرادی سفر می­کنند. پژوهش، مطالعه توصیفی با روش پیمایشی است که ابزار آن پرسشنامه و مصاحبه عمیق بوده که از روش نمونه­گیری تصادفی ساده برای جمع آوری داده­ها از گردشگران خارجی جوان (۲۵-۳۵ ساله) استفاده گردیده است که با هدف گردشگری تاریخی– فرهنگی به ایران سفر نموده‌­اند. با توجه به دستاوردهای حاصل از این پژوهش می­توان نتیجه گرفت که یافتن عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مخاطب و شناسایی چالش­های پیش روی گردشگران به عنوان بهترین منبع اطلاعاتی برای ارتقاء سطح گردشگری و دستیابی به گردشگری پایدار نیازمند راهکارهایی می­باشد. راهکار پیشنهادی در این پژوهش، طراحی یک سیستم خدماتی همراه با پشتیبانی از گردشگر در سه مرحله پیش از سفر، در حین سفر و بعد از سفر می باشد که به کمک وب سایت، اپلیکیشن و ایستگاه­‌های شهری امکان­پذیر خواهد شد.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *