خانه / اخبار / مرکز جدید تولید خودروهای McLaren

مرکز جدید تولید خودروهای McLaren

گروه معماری Foster+Partners به تازگی طراحی و ساخت مرکز جدید تولید، خودروساز معروف انگلیسی، McLaren، را در نزدیکی لندن به مساحت ۳۴۰۰۰ مترمربع، به اتمام رسانیده است.


این بنا فضای (بدون ستون) مسطح بسیار زیادی را برای مونتاژ خودرو ها در اختیار مهندسین قرار می دهد و این درحالی است که یک انبار بزرگ نیز در زیر این فضا برای ذخیره وسایل و قطعات مورد نیاز خط تولید در طرح آن در نظر گرفته شده است.


در این سالن خودروهای بسیار با کیفیت این کارخانه در یک خط تولید مستقیم تولید، رنگ و تست می گردند.


طرح قوس دار صفحات افقی آلومینیمی مرکز تکنولوژی مک لارن که برای ساختمان جدید آن در نظر گرفته شده، از طرح ساختمان قدیمی این شرکت در نزدیکی همان جا ،ناحیه Woking لندن، اقتباس شده است.


این دو مرکز، ساختمان قدیمی تولید و مرکز تکنولوژی، بوسیله یک تونل زیر زمینی، که در طول آن بخش های برای ارائه محصولات شرکت تعبیه و فضایی تعاملی ایجاد شده، به یکدیگر متصل می گردند.


این مرکز بوسیله درختان طبیعی از جاده اصلی نزدیک خود فاصله گرفته است و محل قرارگیری آن در دل طبیعت بگونه ای طراحی شده که کمترین آسیب را به فضای اطراف برساند.


Lord Foster، مؤسس و رئیس شرکت معماری Foster+Partners در رابطه با ساخت این بنا می گوید:” ساختمان جدید تولید شرکت McLaren‌ ، یک جهش بزرگ در گرایش ساختمان سازی صنعتی است”.


وی می افزاید:” این بنا به جهت فراهم آوردن شرایط مناسب کاری، اجتماعی و رفاهی برای کارکنان و متخصصان دارای امکانات بسیار متنوع و منعطفی است. مقیاس و اندازه سالن اصلی این بنا که خط تولید در آن قرار دارد، براساس سادگی فرم و طرح خودروهای شرکت مک لارن طراحی و ساخته شده است”.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

پنج چیدمان هنری که بهتر است در دوسالانه معماری شیکاگو ۲۰۱۹ از دست ندهید

پنج چیدمان هنری که بهتر است در دوسالانه معماری شیکاگو سال ۲۰۱۹ از دست ندهید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *