خانه / اخبار / مرسدس بنز جدید رودستر – ۲۰۱۲ SL

مرسدس بنز جدید رودستر – ۲۰۱۲ SL

کمپانی مرسدس بنز در مدل جدید سری SL خود در سال ۲۰۱۲ علاوه بر تغییرات ظاهری خودرو، سه تکنولوژی جدید را نیز به بازار ارائه کرده است. بدنه آلومینیمی سبک، بلندگوهای سرنشینان جلو (تکنولوژی سالن کنسرت) و تکنولوژی کنترل خودکار برف پاک کن های شیشه جلو.



در این مدل استفاده از آلومینیم در ساخت بدنه (شاسی) باعث شده تا ۴۰% وزن خودرو نسبت به مدل استاندارد قبلی، سبک تر گردد. در سازه بدنه این مدل، آلومینیم قالب گیری شده سرد، دایکاست و اکسترود در ضخامت های مختلف، بکار رفته است که این قطعات به روش های جوش MIG، hemming، bonding، پرچ کاری و دیگر تکنیک ها به یکدیگر متصل شده اند. آلومینیم های بکاررفته در بیشتر قطعات این خودرو ، از آلومینیم ۱۰۰% بازیافتی تولید شده اند. لولاهای آلومینیم و فولادی درب های این مدل بصورت اصطکاکی هستند که در این حالت امکان باز و بسته شدن ایمن در زوایای مختلف را به کاربر می دهد.






علاوه بر ارتقاء سیستم خودرو در جهت کاهش مصرف سوخت و رانندگی بهتر، سازه بدنه این خودرو بگونه طراحی شده که سیستم صوتی جدید آن، در بدنه خودرو در قسمت جلوی سرنشینان (بجای قرارگیری در درب ها) قرار گیرد. این سیستم صوتی در پشت محل قرار گیری پدال های خودرو و رو به روی سرنشینان قرار می گیرد تا صدا با توجه به فضای خالی ایجاد شده در پشت آنها، با کیفیت بهتر و شفافیت بیشتر انتشار یابد. بلند گوهای کوچک و متوسط دیگری نیز در درب ، داشبورد و پشت این خودرو قرار گرفته تا حجم صدای بیشتری را برای لذت راننده و سرنشینان دیگر فراهم آورد.


کمپانی مرسدس بنز، برای ایمنی بیشتر حرکت رانندگان، سیستم “کنترل بصری جادویی” را در جهت ارتقاء کیفیت شستشوی شیشه خودرو و جلوگیری از انسداد دید راننده به اجرا درآورده است. در این سیستم جدید کانال های خروجی مایع شستشو بر روی تیغه های برف پاک کن قرار گرفته که با توجه به سه حالت تنظیمی قابل انتخاب در فصول مختلف ، مایع خروجی تنظیم خواهد شد. شدت و کیفیت مایع خروجی در این سیستم با توجه به فاکتورهای دیگری چون دما ، سرعت خودرو و شیوه حرکت خودرو نیز ارتقاء خواهد یافت. این سیستم بگونه ای طراحی شده که بر روی خود سیستم گرمایشی دارد و در زمستان ها این سیستم نیز می تواند مانع یخ زدگی شیشه خودرو گردد.


شرکت خودروسازی مرسدس بنز قرار است این مدل را در نمایشگاه بین المللی خودرو (NAIAS) دیترویت – Detroit 2012- به نمایش بگذارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *