خانه / اخبار / مدل جدید Pentax – طراحی مارک نیوسن

مدل جدید Pentax – طراحی مارک نیوسن

یکی از جدیدترین آثار مارک نیوسن، دوربین Pentax k-01 است.


این مدل که باریکترین دوربین با قابلیت تعویض لنز (ILC: Interchangable Lens Camera) در دنیا است، از لنز Mirrorless نیز بهره می برد.


این مدل توسط طراح برجسته استرالیایی الاصل ساکن لندن، به سفارش شرکت Ricoh‌ طراحی و ساخته شده است. این مدل اولین مدل از سری دوربین های با لنز ILC (قابل تعویض بصورت Mirrorless) است که در عین حال با لنز های مدل های رایج گذشته DSLR نیز سازگاری دارد.
ویژگی های برجسته این دوربین عبارتند از:
– ۱۶ مگاپیکسل کیفیت تصویر – CMOS
– دارای فلاش روی خود بدنه – Built in flash
– ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت – Full HD 1080

در ضمن ISO این دوربین از ۱۰۰ تا ۲۵.۶۰۰ که بالاترین کیفیت و مناسب برای عکاسی در شرایط نوری بسیار ضعیف است، قابل تغییر می باشد.


به گفته سازندگان این مدل، K-01 با همه مدل های قبلی لنز DSLR قابل استفاده است و حتی با لنز جدید این شرکت با عنوان Pentax-da 40mm نیز سازگار است.


این طرح در رنگ های زرد (پانل مشکی)، مشکی و سفید (دستگیره ها مشکی) از ماه مارچ ۲۰۱۲ (۱۱ اسفند ۱۳۹۰) به قیمت ۷۵۰ دلار آمریکا (فقط بدنه) و ۹۰۰ دلارآمریکا (کیت کامل) بفروش می رسد.


شایان ذکر است که بند دوربین و بسته بندی دوربین را هم مارک نیوسن طراحی کرده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *