خانه / اخبار / مجسمه هایی از دنیای الکترونیک

مجسمه هایی از دنیای الکترونیک

“توالت فرنگی دیتا”
مجسمه های باورنکردنی استیون رودریگ از کیت های مدارهای الکترونیکی بازیافتی

به نظر می رسد که تکنولوژی هر روز جمع و جورتر می شود و کاربران بطور مداوم ابزار کهنه و بزرگ خود را از زندگی شان خارج می کنند و نمونه های کوچک تر را با آنها جایگزین می نمایند.





با دستگاه های کهنه ای که به زودی منسوخ می شوند، مردم فرصت های جدید و جالبی پیدا می کنند تا اسباب بازی های تکنولوژیک خود را بازیافت نمایند. تعمیرکار الکترونیک و کامپیوتر اهل نیوجرسی، استیون رودریگ این مجسمه توالت فرنگی جالب را با نام “تخت سلطنتی دیتا” از قطعات خارج از رده کیت های مدارهای الکترونیکی خلق کرده است. مجسمه های دوستدار محیط زیست رودریگ با نام PCB Creations، توجه اهالی تکنولوژی، دوستداران محیط زیست و حتی جامعه هنری نیویورک را به خود جلب کرده است.




بعد از سال ها احاطه شدن توسط کامپیوترها، رودریگ یک چیز زیبا در مورد کیت های مدار الکترونیکی کشف کرد که مرتبا در اطراف او به دور انداخته می شدند. او بیش از این در مقابل این قطعات زیبا که از کار افتاده بودند، طاقت نیاورد و شروع به ساخت وسایل تزئینی کوچک و ساده گرفته تا مجسمه های بزرگ و پیچیده از آنها کرد. آثار او طیفی از حشرات خزنده گرفته تا مناظر طبیعی و اشیای بی جان و مبلمان می باشد.



مجسمه های رودریگ فقط از لحاظ زیبایی بی نظیر نیستند بلکه با عناوین هوشیارانه تکنیکی نیز همراه هستند از جمله: “لاک پشت دریایی به دنبال اطلاعات عمیق” و ” مرغ مگس خوار اطلاعات شیرین دریافت می کند”.

رودریگ موفقیت را در عرصه های تکنولوژیکی و محیط زیست تجربه کرده است و به عنوان مبتکر در geek.com معرفی شده است. مجسمه های او حتی درنمایشگاه مجسمه سازی Rogue Spaceدر نیویورک که شامل هیئت داوران خارجی بود نیز حضور داشت. این آثار بطور دائمی در Manhattan Arts International بصورت آنلاین به نمایش گذاشته شده است.
آثار رودریگ را می توانید در Etsy.com به قیمت ۲۵- ۳۵۰۰ دلار پیدا کنید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت به کوشش انجمن علمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *