خانه / اخبار / مبلمان جدید Ikea موبایل شما را شارژ می‌کند

مبلمان جدید Ikea موبایل شما را شارژ می‌کند

Ikea بالاخره شما را به رویایی برای خانه‌های بدون سیم یک قدم نزدیک تر می نماید.

Ikea سری جدیدی از مبلمان خانگی را طراحی نموده است شامل لامپ ها، میز‌های کنار تخت و میز‌های تحریر که بصورت بی‌ سیم قادر هستند موبایل شما را شارژ کنند.

اگر خیلی‌ نوآوری‌های تکنولوژیکی را دنبال نمی‌کنید شاید ندانید که بسیاری از گوشی‌های موبایل را می‌توان به راحتی‌ و فقط با قرار دادن روی یک میز شارژ کرد. و این تکنولوژی در بسیاری از موبایل‌های جدید تعبیه شده است.

Ikea در ماه آوریل در انگلستان و آمریکا خط جدیدی از مبلمان را وارد فروشگاه‌های خود می‌کند که این تکنولوژی در آنها کار گذاشته شده است. قیمت اشیا مختلف در این خط مبلمان از ۵۰ دلار شروع می شود. روی سطح این مبلمان یک چاله کوچکی وجود دارد که فقط کافی‌ است که موبایل خود را در این فرورفتگی قرار بدهید تا شارژ شود. هر گوشی موبایل که شامل تکنولوژی بیسیسم Qi باشد می تواند از این طریق شارژ شود. بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، HTC ، نوکیا و LG دارای سیستم بی سیم Qi هستند. یکی‌ از مشخص‌ترین گوشی‌های که سیستم بیسیم Qi ندارد، iPhone می‌باشد.Ikea برای این قضیه هم فکری کرده است، و دارندگان این گوشی‌ها می توانند یک قطعه اضافی را از Ikea خریداری کرده و در این فرورفتگی قرار دهند و سپس موبایل خود را به این قطعه وصل کنند، به جای اینکه به دنبال یک پریز برق بگردند.

با وجود اینکه این راه حل بسیار کاربردی و زیبا می‌باشد، یک مشکل اساسی‌ دارد. سیستم بیسیم Qi یک استاندارد رسمی‌ است، اما رقبای بزرگ دیگری نیز دارد همچون سیستم PMA که اخیرا با کمپانی‌های بزرگی‌ همچون McDonald’s و Starbucks قرارداد امضا کرده است و و تمام مبلمان فروشگاهی آنها را به سیستم شارژ بیسیم خود مجهز نموده است. خیلی‌ از موبایل‌ها به هر دو سیستم مجهز شده اند اما برخی‌ فقط با یکی‌ از این دو سازگار هستند. و در نهایت اینکه شارژ بیسیم به اندازه شارژی که با سیم برق انجام می شود قابل اعتماد نیست.

علیرغم مشکلات موجود، وقتی‌ که بزرگترین شرکت مبلمان دنیا چنین روشی‌ را در پیش گرفته، بسیاری از شرکت‌های مبلمان و طراحی محصول نیز دنباله راه او را در پیش خواهند گرفت و همچنین شرکت‌های همچون Apple ترغیب می شوند که که این سیستم‌ها را در محصولات خود تعبیه کنند. و در نهایت این سیستم‌ها ارزان تر شده و هرچه بیشتر در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *