خانه / اخبار / مبلمانتان را خودتان بسازید

مبلمانتان را خودتان بسازید

یک طراح سوئدی قصد دارد، نقشه ساخت انواع مبلمان از تخت خواب تا میز را بر روی یک ورق کاغذ چاپ کند. سپس شما می­توانید یک تخته چوب را خریداری کرده و تصمیم بگیرید که کدام قطعه را می‌خواهید بسازید.
اگر مردم می­توانند لباس‌هایشان را با استفاده از الگو‌های خیاطی بدوزند، چرا نتوانند مبلمانشان را با استفاده از یک الگوی ساخت، بسازند؟

“۲۴۴۰ x ۱۲۲۰ ، اره کن، سرهم کن” الگو‌های مختلف را که هرکدام با یک رنگ مشخص شده اند به صورت فشرده بر روی هم قرار می­دهد؛ الگو‌هایی برای میز، تخت، قفسه و صندلی‌. هر رنگ نمایشگر یکی‌ از قطعات مبلمان است؛ خاکستری برای صندلی‌ و میز، قرمز برای قفسه و نیمکت، و غیره. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که قطعه مورد نظر خود را انتخاب کرده، از روی الگو آن را اره کنید و سپس تکه‌های بریده شده را سرهم کنید.

در حال حاضر، طراح این الگو‌ها را بر روی یک صفحه تخته چند لایه، چاپ کرده و آن را به قیمت $۱۴۰ از طریق وب سایتش به فروش می رساند. قطعا این قیمت بسیار بالاست و برای اکثر افراد غیر قابل پرداخت می‌باشد، همچنین این شیوه خیلی‌ دوست دار محیط زیست نیست، زیرا این صفحات چوبی باید به نقاط مختلف حمل شوند.

به خاطر این مشکلات، طراح تصمیم گرفته که این الگوها را بر روی کاغذ‌های برچسب دار بسیار بزرگ چاپ کند، که هم مشکل حمل و نقل را از بین ببرد و هم قیمت را به طور قابل ملاحظه ای‌ کاهش دهد و در نهایت خود استفاده گر باید این برچسب‌ها را بر روی یک تخته چوب بچسباند و مبلمان خود را بسازد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *