خانه / اخبار / ماشین قابل بازگشت به طبیعت

ماشین قابل بازگشت به طبیعت

این خودرو که Phoenix نامیده می شود از بامبو و خیزران ساخته شده است، ماشینی که اجزای آن قابل تجزیه و بازگشت به طبیعت هستند. این خودرو توسط Kenneth Cobonpue و Albrecht Birkner و در مدت ۱۰ روز و توسط بامبو، خیزران، استیل، و نایلون ساخته شده است. این ماشین که فقط ۳.۸۰ متر طول دارد، یک راه حل جمع و جور و برازنده برای مشکلی زشت و بزرگ است: زباله ای که توسط ماشین‌های که دیگر قابل استفاده نیستند ایجاد می شود و سالیان سال بر روی زمین باقی‌ می ماند. طراح این خودرو می‌گوید که این ماشین یک مقدمه‌ برای خودرو های سبز آینده است که پوسته‌های طبیعی با مواد کامپوزیتی ترکیب می شوند و خودرو توسط منابع انرژی طبیعی نیروی حرکتی‌ خود را تامین می نماید.


پوسته Phoneix به گونه ای طراحی شده که به اندازه مدت زمانی‌ که کاربر یک خودرو را نگاه می‌دارد (۵ سال در کشور‌های صنعتی، ۱۰-۲۰ سال در سایر نقاط دنیا) دوام بیاورد. بنابراین ماشین بعد از استفاده زباله‌های غیر ضروری ایجاد نمی کند. اگر کاربر قصد داشته باشد که ماشین اش را مدت طولانی تری نگاه دارد می تواند این پوسته را با هزینه بسیار اندکی‌ جایگزین کند. سپس کاربر می تواند چارچوب خودرو را برای مصارف شخصی‌ به سادگی‌ تغییر شکل داده و مورد استفاده مجدد قرار دهد.


هنوز اطلاعات دقیقی‌ در مورد اینکه موتور این خودروی سبز چگونه کار می‌کند در دسترس نیست، اما می‌توان حدس زد این موتور باید آنقدر کوچک باشد که در این خودرو جا گرفته و انرژی الکتریکی‌ لازم برای آن را فراهم نماید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی کتاب من، طراح خودرو

معرفی کتاب من، طراح خودرو نویسنده: مت ماروکو – آدام هوبرز مترجم: سالار سیفی‌زاده انتشارات: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *