خانه / اخبار / ماشین، دوچرخه یا سه چرخه!

ماشین، دوچرخه یا سه چرخه!

این وسیله نقلیه یکی‌ از جنون آمیز‌ترین وسایلی‌ است که ما بعد از مدت‌های طولانی دیده ایم. این وسیله توسط چهار دانشجوی طراحی‌ ساخته شده و چیزی است مابین دوچرخه و سه چرخه‌های کودکانه. این وسیله نقلیه می­تواند تا ۱۸.۶ مایل در ساعت سرعت بگیرد. جالب این است که انرژی این وسیله تنها به وسیله دو پیچ گوشتی باطری ۱۸ ولتی تامین می­شود.
سرعت این وسیله نقلیه به اندازه یک سه چرخه، هنگامی که در سرازیری یک تپه قرار گرفته است. اما نباید نادیده گرفت که اولا این وسیله از موتور‌های رایج و سنتی برخوردار نیست و دوم اینکه می ­تواند از هر نوع وسیله ای که در انباری شما یافت می­شود، ساخته شود.


دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبا HFBK دانشگاه هامبورگ – Nils Ferber, Sebastian Auray, Ruben Faber, و Ludolf von Oldershausen- این وسیله را برای شرکت در مسابقه ایی‌ تحت عنوان: “مسابقه پیچ­گوشتی‌ها” که توسط یک دانشگاه طراحی در آلمان برگزار شده بود، ساختند. بر اساس گفته یکی‌ از سازندگان این وسیله، بقیه شرکت کنندگان فقط یک سری تغییراتی را در دوچرخه‌های معمول ایجاد کرده بودند، در حالی‌ که این چهار دانشجو این وسیله را از ابتدا طراحی کرده و ساختند. حتی این دانشجویان قطعات خود را توسط CAD طراحی کردند و توسط ماشین CNC تراشیدند.

این وسیله چگونه کار می‌کند:
پیچ گوشتی‌هایی‌ که با باطری شارژ می­شوند، شروع به کار و پیچاندن می­کنند، که باعث می­شود زنجیر چرخ شروع به حرکت کند و انرژی را به چرخدنده‌ها منتقل نماید. این پیچ گوشتی‌ها با حداکثر قدرت و در یک جهت به کار گرفته می­شوند.

برای گاز دادن و یا ترمز کردن، راننده باید دسته‌ها را بفشارد. برای فرمان دادن و تغییر جهت، راننده باید بدنش را به جهات مختلف خم کند که باعث می­شود چرخ عقب خم شده و تغییر مسیر دهد. رانندگی‌ این وسیله یک تجربه بسیار جذاب می‌باشد زیرا راننده باید همواره کنترل را در اختیار داشته باشد، در حالیکه بدن او بسیار به زمین نزدیک است.

منبع

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *