خانه / اخبار / کفش برای تمام فصول

کفش برای تمام فصول

شرکت IQTEX مستقر در هامبورگ سیستم نوآورانه ای را بوجود آورده است که می تواند انقلابی در طراحی و راحتی کفش بوجود بیاورد.  این سیستم بر فوق جذب کننده های شرکت  BASF و پارچه Luquafleece ® متکی می باشد.

پای خیس؟ هرگز!

کفش

IQTEX و BASF به صورت مشترک، سیستم هوشمند منحصر به فردی را بوجود آورده اند که کفش را با شرایط آب و هوایی سازگارمی کند. IQTEX الیاف پشمی فوق جذب کننده از محصولات   BASF را پردازش کرده و به عنصر نوآورانه تهویه تبدیل نموده است که به عنوان Vayu Verde® شناخته شده است.

کفش برای تمام فصول

عملکرد Vayu Verde® مثل گل است که در باران بسته و دوباره وقتی که خشک باشد باز می شود. هنگامی که این مواد مرطوب می شوند، به عنوان مثال اگر پوشنده کفش در چاله ی آب گام بگذارد، این الیاف تهویه بلافاصله گسترش می یابند و سیستم را مهر و موم می نماید. این سیستم حتی تحت فشار بالا مانع دخول آب می شود. سپس، به محض آن که مواد مرطوب کف کفش خشک می شود، این الیاف مخصوص در عرض چند دقیقه  تتخلخل خود را باز یافته و پوشنده کفش در پایش احساس خنکی و دلپذیری می کند. چه باران و چه آفتاب، پا همیشه خشک می ماند.

الیاف مخصوص Vayu Verde®  حاوی پلیمرهای فوق جذب کننده ای است که توسط BASF به عنوان Luquafleece® به بازار عرضه شده اند. این الیاف مخصوص می توانند مقادیر زیادی مایعات آبی را جذب و بوسیله ی سیستم ویژه برگشت پذیری رطوبت، این مایعات آبی و رطوبت را دفع کنند. در حال حاضر، این الیاف برای افزایش راحتی در آب و هوای مرطوب در صندلی های اداری و لباس های محافظ  استفاده می شوند.

تکنولوژی Vayu Verde® فقط برای کفش مناسب نیست، بلکه می تواند برای تولید کت، دستکش، چادر، کلاه ایمنی، منسوجات و لوازم ورزشی استفاده شود تا تهویه مطلوب برای استفاده گر را فراهم آورد. این تکنولوژی ابتکاری همچنین می تواند در دستگاه های الکترونیکی و یا محصولات پزشکی استفاده شود.

پلیمرهای فوق جذب کننده می توانند مقدار زیادی مایع (تا ۵۰۰برابر وزن خود) جذب کنند و مصرف اصلی آنها در تولید محصولات بهداشتی است. این مواد همچنین دارای کاربردهای صنعتی از قبیل جذب ضایعات مایع و یا جلوگیری از ورود آب در پوشش کابل هستند. این الیاف مایعات جذب شده را تحت فشار پس نمی دهند؛ اگرچه ریشه های گیاهان می تواند آب ذخیره شده در این الیاف را به آرامی و به طور مساوی جذب کند. به همین دلیل است که این الیاف به طور فزاینده ای برای اهداف ذخیره سازی آب در زمین و در خاک گیاهان خاص استفاده می شوند. این الیاف فوق جذب کننده توسط BASF Acrylics & Dispersions division به بازار جهانی عرضه می شوند.

همچنین ببینید

مد و فشن در قالب خدمت

مد و فشن در قالب خدمت نویسنده: آلفونزو سگورا ماه پیش من مجموعه دی وی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *