خانه / اخبار / قهرمانی پاراکس درمسابقات ملی طراحی ماشین

قهرمانی پاراکس درمسابقات ملی طراحی ماشین

برگزیدگان سومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی معرفی و در این دوره از مسابقات نیز “پاراکس” مجددا و برای دومین بار قهرمان شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، در این دوره از مسابقات که از سوی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد ، خودروی پاراکس برای دومین بار با کسب ۱۲۵۹.۶ امتیاز به مقام اول رسید.
این مسابقات با حضور ۲۱ تیم از دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد و خودروی تسلا از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مقام دوم ، خودروی شاهب از دانشگاه کاشان مقام سوم و خودروی سیمرغ از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین مقام چهارم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

خودرو پاراکس با سه حالت کاربری برقی، هیبریدی و sport ساخته شده که در حالت حرکتی برقی، مانند خودروی تمام الکتریکی عمل می کند و با صرف زمان یک ساعت به منظور شارژ باطری با برق شهری خودرو قابلیت پیمایش مسیر ۲۰ کیلومتری در سیکل پیمایش شهری را خواهد داشت.

در این حالت بیشترین سرعت خودرو ۹۰ کلیومتر در ساعت است و در حالت حرکتیsport شتاب خودرو در مقایسه با خودروهای معمولی تا ۶۵ درصد افزایش یافته و سرعت بیشینه خودرو به بیش از ۲۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

هم چنین در حالت حرکتی هیبریدی با استفاده از الگوریتم های بهینه سازی پیشرفته، تقسیم توان درخواستی راننده بین موتور الکتریکی و احتراقی به گونه ای انجام می پذیرد که مصرف سوخت خودرو تا ۳۵ درصد کاهش پیدا می کند، در این حالت در صورت پایین آمدن سطح شارژ باتری ها، موتور احتراقی به صورت خودکار اقدام به شارژ باطری کرده و موتور احتراقی نیز همواره در نقطه ای با بازدهی بالا به کار خود ادامه می دهد.

ازجمله امکانات جانبی این خودرو می توان به سیستم پیشرفته ی مانیتورینگ و نمایش اطلاعات، سیستم عیب یابی و نمایش خودکار و آنلاین، سیستم امنیتی تشخیص هویت راننده با اثر انگشت، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خودور، اطلاعات دارای برق ۲۲۰ ولت و سایر امکانات موجود در خودرو های روز دنیا اشاره کرد.

این خودرو با وزن ۹۶۰ کیلوگرم به صورت ۵ دنده طراحی شده است و توانایی حمل ۴ سرنشین را دارد، بدنه آن از جنس کامپوزیت و سیستم انتقال قدرت آن از نوع موازی جلو محرک است.

درارزشیابی مسابقات ملی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و هیبرید ملاک هایی همچون سرعت، شتاب، برد الکتریکی، زیبایی، ایمنی، قدرت مانور و جنبه های دیگری برای ارزشیابی در نظر گرفته شده است.

در بخش طراحی صنعتی به ترتیب خودروهای سیمرغ، پاراکس و دانا با امتیازهای ۲۱۰، ۲۰۵ و ۱۶۰ از مجموع ۳۵۰ امتیاز مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *